ایرانجهانخاورمیانهسیاست

اسرائیل در حال بررسی سناریوی حمله به تاسیسات هسته ای ایران است

شبکه جهانی بی بی سی گزارش داد، اسرائیل در حال بررسی یک سناریوی نظامی در صورت شکست مذاکرات بر سر توافق هسته ای با ایران است.

پیش از این، اسرائیل مجموعه ای از رزمایش های بزرگ را با امارات متحده عربی، بحرین و ایالات متحده انجام داده بود. خاطرنشان می شود که این رزمایش ها با هدف هشدار جدی به ایران انجام شده است.

اسرائیل نگران است که در صورت شکست مذاکرات هسته ای و امتناع متحدان از توسل به زور علیه جمهوری اسلامی ایران، ممکن است در برابر این کشور تنها بماند. دولت اسرائیل ۱.۵ میلیارد دلار برای آماده سازی نیروهای مسلح این کشور برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران اختصاص داده است.

به گفته یک مقام امنیتی اسرائیل: «اسرائیل علاقه ای به جنگ با ایران ندارد، اما اجازه نمی دهیم تهران به سلاح هسته ای دست یابد. با توجه به پیشرفت برنامه هسته ای ایران، ما در حال بررسی همه گزینه ها و سناریوها هستیم.»

مذاکرات بر سر توافق هسته ای با ایران در ۸ آذر ماه در وین ادامه خواهد یافت. پنج کشور در این مذاکرات شرکت خواهند کرد و ایالات متحده به طور غیرمستقیم در این روند شرکت خواهد کرد.

تهران اصرار دارد که هیچ قصدی برای تولید سلاح هسته ای ندارد و تاسیسات اتمی‌اش برای مقاصد صلح آمیز است. با این حال، آژانس نگران افزایش میزان اورانیوم غنی شده در ایران است.

منبع امنیتی اسرائیل افزود: «امروز، ایرانی‌ها بیش از هر زمان دیگری به تولید مواد برای سلاح هسته‌ای نزدیک شده‌اند. این واقعیت تأثیر جدی بر امنیت کشور اسرائیل دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا