ایرانجهان

اسناد ۵۷ صفحه‌ای فاش شده حاکی از تدارک حمله ایران به زیرساخت‌های غیرنظامی جهان دارد

اسکای‌نیوز در گزارشی نوشت اسناد طبقه‌بندی شده فاش شده از ایران، در مورد چگونگی استفاده از حمله سایبری علیه زیرساخت‌های غیرنظامی جهان خبر می‌دهد.

اسکای‌نیوز در گزارشی نوشت، اسناد طبقه بندی شده فاش شده از ایران، تحقیقات محرمانه ای را در مورد چگونگی استفاده از حمله سایبری برای غرق کردن یک کشتی باری یا منفجر کردن یک پمپ بنزین نشان می دهد.

اسکای‌نیوز می‌گوید در اسناد طبقه بندی شده که به دست آورده است، همچنین شامل اطلاعاتی در مورد دستگاه های ارتباطی ماهواره ای است که توسط صنعت حمل و نقل جهانی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین یک سیستم مبتنی بر کامپیوتر است که مواردی مانند چراغ ها، گرمایش و تهویه را در ساختمان های هوشمند در سراسر جهان کنترل می کند.

این گزارش می‌گوید، به نظر می رسد این اسناد به تحقیق در مورد شرکت ها و فعالیت ها در کشورهای غربی از جمله بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده پرداخته است.

یک منبع امنیتی مطلع از این اسناد ۵۷ صفحه ای تحقیقاتی، گفت که این گزارش توسط یک واحد سایبری مخفی و تهاجمی به نام شهید کاوه، که بخشی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است، تهیه شده است.

این منبع گفت که وی معتقد است این کار شاهدی بر تلاش ایران برای جمع آوری اطلاعات در مورد زیرساخت های غیرنظامی است که می تواند برای شناسایی اهداف حملات سایبری در آینده استفاده شود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: “آنها در حال ایجاد یک بانک هدف هستند تا هر وقت صلاح دیدند از آنها استفاده شود.”

اسکای‌نیوز می‌گوید، سفارت ایران در لندن به درخواست اظهار نظر در مورد این ادعا پاسخ نداد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا