اجتماعیجهان

مطبوعات ترکیه، 30 مارس 2020

روزنامه استار: "شهرکهای بیمارستانی ترکیه در جهان نمونه شدند"

روزنامه استار: “شهرکهای بیمارستانی ترکیه در جهان نمونه شدند”

به گزارش این روزنامه در حالی که در سراسر جهان می توانید ابتلاء به کروناویروس (Kovid-19) را در میان کارکنان درمانی و بهداشتی مشاهده کنید چشمها به شهرکهای بسیار بزرگ بیمارستانی که در 15 سال گذشته در ترکیه ساخته شده متوجه گردیده است. با توجه به مطالعات انجام شده در چین از 81000 مورد آلوده 40 درصد از موارد در بیمارستان پدید آمده است. این در حالی است که موارد ابتلا در شهرکهای بیمارستانی ترکیه که هرکدام دست کم دارای 450 هزار متر مربع زیربنا هستند در حال حاضر نصف شده است.

روزنامه یئنی شافاک: “ترکیه از قدرت کافی برای شکست دادن این بیماری همه گیر برخوردار است”

به گزارش این روزنامه محمود بیلگیچ رییس شرکت دارویی Neutec İlaç که از مهمترین شرکتهای دارویی جهان است و دارای ۳ هزار کارمند است و به بیش از ۵۰ کشور جهان دارو صادر می کند گفته است که ترکیه از نیروی کافی برای مهار ویروس کرونا برخوردار است. در ترکیه ۲۵ هزار داروخانه در حال فعالیت هست.

روزنامه خبر تورک: “ترکیه بحران کرونا را با کمترین خسارت پشت سر خواهد گذاشت”

به گزارش این روزنامه اوغوزحان اوزباش، معاون رییس بانک مرکزی ترکیه در گفتگو با خبرگزاری «آناتولی» درباره تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد کشور و جهان اظهار داشت: اقتصاد کشور با حفظ رونق خود یکی از اقتصادهایی خواهد بود که این روند را با خسارات نسبتا کمتر و در مدت زمانی کوتاه‌تر پشت سر خواهد گذاشت. وی با اشاره به اینکه شاهد بهبود سریع اقتصاد کشور در پی کاهش سرعت شیوع کرونا خواهیم بود گفت: به دلیل روند مثبت رشد اقتصادی کشور در ماههای ژانویه و فوریه انتظار داریم سه ماهه اول سال شاهد تداوم این رشد باشیم.  اوزباش همچنین تصریح کرد: بانک مرکزی اقدامات لازم در جهت به حداقل رساندن تأثیرات منفی اقتصادی این بیماری را انجام داده است. اقتصاد ترکیه اقتصادی پویاست. بانک مرکزی نیز مجموعه‌ای از مکانیسمهای وسیع و موثر در دست دارد که در صورت لزوم اجرایی می‌کند.

روزنامه حریت: «فرانسه تدابیری مانند ترکیه را اتخاذ نکرده است”

به گزارش این روزنامه اومود ماراش ، یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال باشگاه Le Havre فرانسه اظهار داشته است: مردم فرانسه تهدید کروناویروس را جدی نمی گیرند ، آنها در خیابان ها قدم می زنند و نسبت به پوشیدن ماسک یا دستکش حساسیت ندارند. در فرانسه همانند ترکیه تدابیر لازم اتخاذ نشده است. همین حالا در فرانسه نیز اوضاع همانند ایتالیا وخیم هست. علاوه بر این، مردم می گویند اوضاع بدتر خواهد شد. ”

روزنامه صباح: “پشتیبانی از پویش همبستگی اغاز شده از سوی فوتبالیست به سرعت برق در حال گسترش است”

به گزارش این روزنامه تونجای شانلی فوتبالیست ترک، هتل خود را در ساکاریا در اختیار کارکنان بخش بهداشت و درمان قرار داده است. بعد از وی آدام بویوک و مریح دمیرال برای وزارت بهداشت و درمان اقدام به خرید ماسک و دستکش و کیت تشخیص کرونا کرده است. دمیرال برای دانش اموزان نیازمند مجموعه کتاب و همچنین برای خانواده های محتاج بسته های غذایی تهیه کرده است. این پویش با شعار «ایا تو هم ما را همراهی می کنی؟» در حال گسترش در ترکیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا