اقتصادجهانمحیط زیست

رهبران گروه ۲۰ متعهد شدند که برای کاهش دمای کره زمین تا ۱.۵ درجه تلاش کنند

در بیانیه پایانی اجلاس سران گروه ۲۰، بر لزوم ادامه تلاش ها برای محدود کردن افزایش دمای جهانی به ۱.۵ درجه سانتیگراد در مقایسه با پیش از صنعتی شدن تاکید شد.

در بیانیه پایانی اجلاس سران گروه ۲۰ که به میزبانی رم، پایتخت ایتالیا برگزار شد، به ادامه اقدامات “موثر و معنادار” با هدف محدود کردن افزایش دمای جهانی به ۱.۵ درجه سانتیگراد در مقایسه با قبل از صنعتی شدن، مورد تاکید قرار گرفت.

پس از این اجلاس دو روزه، بیانیه پایانی ۶۱ ماده ای با امضای همه اعضای گروه ۲۰ منتشر شد.

در این بیانیه تاکید شده است که جهش‌های جدید در اپیدمی کرونا و نابرابری در واکسیناسیون “خطرات منفی” برای بهبود اقتصاد است.

در این بیانیه علی‌رغم تعهد برای پایان دادن به تامین مالی در سطح «بین المللی» برای  تاسیسات جدید تولید برق با زغال سنگ تا سال آینده، هیچ هدفی برای خروج تدریجی زغال سنگ در تولید برق «داخلی» ذکر نشده است.

سران گروه ۲۰ اعلام کردند، ما همچنان به هدف توافقنامه اقلیمی پاریس مبنی بر حفظ افزایش دمای جهانی زیر ۲ درجه سانتیگراد در مقایسه با دوران پیش از انقلاب صنعتی متعهد هستیم و به تلاش خود برای محدود کردن آن به ۱.۵ درجه سانتیگراد به عنوان راهی برای رسیدن به دستور کار ۲۰۳۰ ادامه می دهیم.

در بیانیه نهایی این گروه، کشورهای توسعه یافته متعهد شدند که سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای مبارزه با تغییرات آب و هوا کمک کنند و قول دادند که برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی “افزایش بودجه” داشته باشند.

رهبران گروه ۲۰ در بیانیه پایانی خود متعهد شدند که برای توسعه اقتصادی «فراگیر» و «پایدار» از توانمندی  زنان و دختران در همه حمایت کنند، از امنیت انرژی محافظت کنند و امنیت غذایی را برای همه تضمین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا