ایران

عضو مجلس خبرگان به سازمان ملل: «روز جهانی دعا برای رفع ویروس کرونا» در نظر گرفته شود.

یک عضو مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد داد روزی به عنوان "روز جهانی دعا برای رفع ویروس کرونا" در نظر گرفته شود.

آیت الله احمد مبلغی که در آخرین اجلاس شورای ادیان سازمان بین الملل به عنوان عضو این شورا برگزیده شد، روز ۲۵ فروردین در نامه ای به دبیرکل این شورا خواستار آن شد که در شرائط مشکل جهانی کرونا یک روز تحت عنوان «روز جهانی دعا و تضرع اتباع ادیان» برای رفع این بیماری اعلام گردد.

وی این درخواست را در نامه ای خطاب به پروفسور عزت کرم دبیر کل سازمان جهانی رهبران دینی سازمان ملل متحد، اعلام نمود و اظهار داشت: «یشنهاد می کنم که شورای ادیان سازمان ملل، یک روز را به عنوان روز جهانی دعا در پیشگاه خداوند برای درخواست برطرف شدن و به پایان آمدن این بیماری جهانی اعلام کند.»

مبلغی در این نامه که نسخه ای از آن در ایرنا منتشر شده نوشته است:«در این روز همه اتباع ادیان مختلف در پیشگاه خداوند دعا و تضرع کنند.»

خاطرنشان می شود که دز اوایل بروز بیماری کرونا در ایران حسین روازاده و عباس تبریزیان دو نفر از مبلغان و مروجان اصلی  طب موسوم به اسلامی، توصیه‌های غیرمعمول، بی اساس و عجیبی برای مقابله با کرونا مطرح کردند. تا جایی که این افراد عملا به فعالیتهای کادر درمانی بیمارستانها هم مداخله کردند و این عمل واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های مجازی به‌دنبال داشت.

همچنین ویدیوهایی هم که رهروان خطوط فکری مشابه از خود منتشر کرده‌اند، به تیترهای خبری خارج از مرزهای ایران بدل شد؛ ویدیوهایی که در آن برای اثبات قدرت ماورایی اماکن «مقدس» شیعیان و مبرا بودن آن از گزند ویروس، ضریح را در میانه اپیدمی می‌لیسند.

برای مثال، قوه قضاییه افرادی مانند حسین روازاده را که برای درمان کرونا عسل و سیاه‌دانه تجویز کرده بود را زیر چتر حمایتی خود گرفت.

هنگامی که این معمّم یک کتاب معتبر پزشکی را در ویدیویی به آتش کشید و با واکنش چند پزشک در دنیای مجازی مواجه شد، قوه قضاییه جمهوری اسلامی آن سه پزشک را با شکایت پدر طب موسوم به اسلامی محکوم به شلاق کرد. اعتراض‌ها و انتقادهای وزارت بهداشت از تبریزیان هم به‌جایی نرسید.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی به شدت در مورد حقه‌بازانی که در بازار داغ کرونا در پی شکار شهروندان هستند، هشدار داده است.

پس از آغاز شیوع کرونا از قم خبرها، تصاویر و ویدئوهایی که نشان از  فرار گروهی روحانیون از شهر قم، که می‌بایست بر اساس روایات «هنگام نزول بلا» به آن پناه برد، از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی ایرانی شروع به بازنشر شد و یا متن خبر چند سال پیش مربوط به امضای تفاهم‌نامه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حوزه‌های علمیه برای کاهش بلایای طبیعی دوباره از طرف این کاربران دست‌به‌دست میشد.

در این میان «حلال شدن» استفاده از الکل برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی و یا مراکز مذهبی، تسهیل قوانین تولید الکل و یا کنار گذاشتن آداب دینی برای دفن کسانی که بر اثر بیماری جان خود را از دست داده‌اند هم موضوع بحث‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی و حتی در میان دینداران متعصب شد.

از سوی دیگر حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی ۸ اسفند ۱۳۹۸ در این باره اظهار داشته بود که: «مبانی دینی هیچگاه به عرصه سلامت مردم بی توجه نیست چرا که دین مبین اسلام در صورت احساس به خطر افتادن سلامت مردم ، مساله سلامت را در اولویت قرار می دهد.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا