آذربایجانایرانسیاست

انتشار گسترده بیانیه احزاب آذربایجان‌جنوبی در حمایت از دولت جمهوری آذربایجان در رسانه‌ها

احزاب و تشکل‌های آذربایجان جنوبی با انتشار بیانیه ای، گسیل نیروهای نظامی ایران به مرزهای جمهوری آذربایجان را محکوم کردند.

روز ۲۷ سپتامبر به عنوان روز یاد و خاطره شهدا در آذربایجان و کشورهای محل زندگی آذربایجانی‌های جهان نامگذاری شده است.

در همین راستا، احزاب و تشکل‌های آذربایجان جنوبی نیز بیانیه ای در مورد آغاز جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ که منجر به آزادسازی سرزمینهای آذربایجان از اشغال شد و در بین آذربایجانی‌ها با نام «نبرد بزرگ وطن» یاد می‌شود، صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: “در نتیجه عملیات نظامی علیه تجاوز ارمنستان تحت رهبری الهام علی‌اف، رئیس جمهوری و فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، اکثر سرزمین های اشغالی به وطن بازگردانده شد. ارتش آذربایجان مناقشه ای را حل کرده است که سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد که قطعنامه های بی معنی اتخاذ کرده است، به مدت ۳۰ سال نتوانسته بودند آن را حل کنند.”

نویسندگان این بیانیه به یاد شهدایی که جان خود را در راه وطن فدا کردند ادای احترام کرده و برای جانبازانی که سلامت خود را از دست داده اند، شفا می طلبند.

در این بیانیه آمده است: “ما از همه شهیدان و مجروحان این جنگ مقدس و همه آنهایی که به مدت ۳۰ سال تحت اشغال و جنایت ارامنه بودند، با احترام یاد می کنیم. ما از شجاعت مردان و زنان آذربایجان قدردانی می کنیم، روح همه شهدا را محترم می‌شماریم و یاد آنها را گرامی می داریم.”

احزاب و تشکل‌های آذربایجان جنوبی با محکوم کردن سیاست تحریک آمیز رهبری سیاسی ایران، که در مرز با آذربایجان رزمایش نظامی خود را آغاز کرده بودند، افزودند: “گسیل نیروهای نظامی رژیم فارس-ایران به مرزهای جمهوری آذربایجان و اقدامات نامناسب برخی مقامات علیه آذربایجان را به شدت محکوم می کنیم. ما، به عنوان سازمان های جنبش ملی آذربایجان جنوبی، همیشه و همه جا در کنار دولت آذربایجان هستیم و آماده ایم تا از آن در برابر هرگونه تهدید محافظت کنیم.”

بیانیه را اعضای شورای همکاری آذربایجان جنوبی به شرح زیر امضا کرده‌اند:

1. جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی (GAMAC)

2. حزب مرکزی آذربایجان (AMP)

3. سازمان مقاومت ملی آذربایجان (مقاومت)

4. جنبش دانشجویی آذربایجان (AZOH)

5. حزب دموکراتیک آذربایجان جنوبی (GADP)

6. حزب استقلال آذربایجان جنوبی (GAIP)

7. حزب لیبرال دموکرات آذربایجان جنوبی (GALDP)

8. جنبش بیداری ملی آذربایجان جنوبی (GAMOH)

9. اتحادیه دموکراتیک ترکیه آذربایجان جنوبی (GADTB)

این بیانیه در سایت‌های خبری مختلف آذربایجان از جمله: اولایلار، مدرن، جبهه، باکو، اینترپرس، خبر۳۶۵ و دایم ..، منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا