ایرانسیاست

ایسنا از بابت مصاحبه در باره «عملیات خودسرانه برون‌مرزی» مجرم شناخته شد

دادگاه مطبوعات ایران، خبرگزاری ایسنا را به علت انتشار مصاحبه‌‌ای که با سفیر پیشین ایران در آلمان در رابطه با «عملیات خودسرانه برون‌مرزی» انجام داده بود، مجرم شناخت.

به گزارش ایسنا، در جلسه دادگاه مطبوعات که امروز یک‌شنبه، ۱۱ خرداد، در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، به پرونده علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا و علی ماجدی سفیر پیشین ایران در آلمان (مصاحبه شونده) و اکرم احقاقی خبرنگار ایسنا رسیدگی شد.

بر اساس حکم اعلام شده، علی متقیان مدیر عامل ایسنا مجرم شناخته شده و مستحق تخفیف نیز دانسته نشده است.

بر اساس این گزارش  مصاحبه شونده (علی ماجدی سفیر پیشین ایران در آلمان) و خبرنگار ایسنا (اکرم احقاقی) مجرم شناخته نشده‌اند.

سازمان اطلاعات سپاه از هر سه نفر به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی شکایت کرده بود.

علی ماجدی سفیر پیشین ایران در آلمان در این مصاحبه گفته بود «ما در داخل کشور با موضوعی همچون عملیات خودسرانه مواجه هستیم، آیا می‌توانیم منکر شویم که در خارج از کشور نیز نمونه‌ای از این اتفاقات رخ نمی‌دهد؟»

آقای ماجدی در مورد این عملیات‌ها در داخل ایران تاکید کرده بود که «برخی فکر می‌کنند که با انجام برخی از اقدامات خودسرانه می‌توانند منافع کشور را تامین کنند در حالی که این اشتباه است.»

این دیپلمات جمهوری اسلامی در پاسخ به این سوال که «یعنی شما می‌گویید ما در خارج از کشور شاهد انجام برخی از عملیات خودسرانه از سوی ایران هستیم بدون این‌که دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت امور خارجه از آن اطلاع داشته باشند؟”، گفته بود «حداقل شاید بتوان گفت این عملیات‌ها به نام ایران صورت می‌گیرد.»

او با اشاره به این مسئله همچنین اضافه کرده بود «به غیر از برجام، ما با چالش‌هایی دیگری با اروپا مواجه هستیم، چنان که می‌بینیم دانمارک، هلند و آلبانی اقدام به اخراج دیپلمات‌های ایران کرده‌اند، به این بهانه که ایران می‌خواسته اقدامات تروریستی در این کشور انجام دهد. از طرف دیگر شاهد دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان هستیم.»

از سوی دیگر، ماجدی در پاسخ به پرسشی در مورد اخراج دیپلمات‌های ایرانی از دانمارک، هلند و آلبانی با اتهام‌های امنیتی که جریان‌های داخلی مدعی بودند اروپا برای تحت‌الشعاع قرار دادن تعلل در برقراری کانال مالی ایجاد چالش‌ می‌کند، گفته بود «اعتقادی به این تحلیل‌ها» ندارد.

او همچنین افزوده بود اروپایی‌ها در رابطه با تلاش جمهوری اسلامی برای ترور مخالفان در خارج از کشور اسنادی را ارائه کرده‌اند که نمی‌توان آنها را «به‌راحتی» رد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا