اجتماعیجهانسیاست

بازداشت سخنگوی الکسی ناوالنی؛ تهدید هوادارانی که در صدد تظاهرات هستند

دو کارمند بنیاد مبارزه با فساد که توسط الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه تأسیس شده بود، توسط پلیس این کشور بازداشت شدند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از تلویزیون «دوژد»، گفته شد که بازداشت شدگان کیرا یارمیش، سخنگوی الکسی ناوالنی و گئورگی آلبوروف، کارمند بنیاد مذکور بودند.

براساس این گزارش، کیرا یارمیش در خانه اش بازداشت شده است. این زن ۳۱ ساله توسط پنج افسر پلیس و دو نفر از اعضای بخش «ضد افراط گرایی» بازداشت شد.

کیرا یارمیش در توییتر خود نوشت که در سلول بازداشت اداری نگهداری خواهد شد. وی گفت: “دادگاه فردا برگزار می شود، ساعت آن مشخص نیست. ۲۳ ژانویه افسانه ای خواهد بود.”

الکسی ناوالنی در ۱۸ ژانویه، پس از بازگشت از معالجه در آلمان، در فرودگاه مسکو پایتخت روسیه بازداشت شد. وی به دلیل نقض مکرر محکومیت تعلیقی مقصر شناخته شد. این سیاستمدار اما می‌گوید که همه اتهامات بی‌اساس و دستور رئیس جمهور است. یک روز پس از بازداشت ناوالنی، یک مستند دو ساعته درباره طرح های فساد و کاخی که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و همراهانش راه اندازی شد، از کانال یوتوب او پخش شد. این ویدئو در مدت زمان کوتاهی بیش از ۵۰ میلیون بازدید داشت. این ویدیو، در میان فیلم های ترند تعدادی از کشورها از جمله آذربایجان قرار گرفت.

برای اعتراض به دستگیری مخالفان در ۲۳ ژانویه (شنبه ۴ بهمن) تجمع های گسترده ای در بسیاری از مناطق روسیه در نظر گرفته شده است.

کرملین اعلام کرد تظاهراتی که قرار است روز شنبه در این کشور برای آزادی الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان دولت ولادیمیر پوتین برگزار شود، «غیرقانونی» است.

رویترز در این باره نوشت، کاخ کرملین روز جمعه سوم بهمن اضافه کرد این تظاهرات از سوی «تحریک‌گران» برنامه‌ریزی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا