آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

بازداشت چند ساعته حبیب نگهبان در ستاد خبری اداره اطلاعات اردبیل

حبیب نگهبان، فعال مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل روز یکشنبه ۱۰ اسفند در پی احضار از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر بمدت چند ساعت مورد بازداشت و بازجویی قرار گرفت.

پیش‌تر نیز نیز این فعال آذربایجانی از سوی این نهاد امنیتی چند بار بصورت تلفنی احضار شده بود که آقای نگهبان بدلیل غیر قانونی دانستن احضار تلفنی، در اداره مذکور حضور نیافته بود.

در بازجویی که بعد از وقت اداری بیش از ۴ ساعت به طول انجامیده است، مامورین اداره اطلاعات اردبیل حبیب نگهبان را با این عناوین تهدید کرده‌اند که تمامی پرونده های قطور مربوط به فعالین آذربایجانی و حکم های زندان که می‌تواند بر علیه آنها صادر شود، در دست ماست و هر گاه دلمان خواست شماها را راهی زندان های طویل المدت خواهیم کرد.

حبیب نگهبان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه تبریز است که پیش‌تر در مراسم سالانه کوه «ساوالان» ، استادیوم تراکتورسازی تبریز و مراسم تشییع جنازه «عزیز پورولی»، فعال فقید آذربایجانی در تبریز توسط مامورین امنیتی بازداشت شده است. 

گفتنی است طی ماههای اخیر اداره اطلاعات اردبیل اکثر فعالین مدنی در اردبیل را چندین بار احضار، تهدید و مورد بازجویی قرار داده بودند، که فعالین احضارهای تلفنی اداره اطلاعات را غیر قانونی دانسته و خواستار ابلاغیه قضائی شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا