خاورمیانه

بزرگ‌ترین کتابخانه دانشگاهی ترکیه با حضور اردوغان افتتاح شد

رئیس‌جمهور ترکیه طی مراسمی بزرگ‌ترین کتابخانه دانشگاهی کشور را با یک میلیون جلد کتاب چاپی در دانشگاه مدنیت استانبول افتتاح کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه کتابخانه دانشگاه مدنیت استانبول گفت که امروز بزرگ‌ترین کتابخانه دانشگاهی کشورمان که دارای یک میلیون جلد کتاب چاپی بوده و به 3 هزار نفر خدمات ارائه می‌کند را افتتاح کردیم.

اردوغان به رئیس دانشگاه و اساتید آن به دلیل تلاش صادقانه‌‌شان برای عملی کردن عنوان “دانشگاه مدنیت است” تبریک گفت و افزود: با افتتاح این کتابخانه، کمک قابل توجهی به دانشگاه، دانشجویان و اساتید دانشگاه مدنیت استانبول ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگترین کتابخانه کشورمان با 5 میلیون جلد کتاب در مجتمع ریاست جمهوری بش‌تپه در آنکارا واقع شده است. خرسندیم که این مکان نیز مانند کتابخانه ملی به صورت 24 ساعته در تمامی روزهای هفته باز بوده و انواع امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اردوغان با اشاره به توسعه و گسترش کتابخانه‌ها در مدارس کشور نیز گفت: در مدت کوتاهی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مراکز آموزشی کشورمان را سه برابر کرده و به 70 میلیون جلد رساندیم، تا پایان سال آن را به 100 میلیون جلد خواهیم رساند.

وی افزود: ما از احداث کتابخانه در تمام مدارس وابسته به وزارت معارف نیز اطمینان حاصل کرده‌ایم. تاکنون در بیش از 57 هزار مدرسه کتابخانه دایر کرده‌ایم.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا