مقالات

به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان – دکتر اسدالله اسدی

خانمی متاهلی با مشکل نداشتن عادت ماهیانه به پزشک مراجعه می کند. پزشک معالج با وجود ظاهر کاملا زنانه بیمار، در سونوگرافی رحمی مشاهده نمی کند!

علت این موضوع میتواند وجود نداشتن بیضیه اولیه در جنین، عدم رشدشان، یا ترشح نکردن هورمونهای مردانه، بی اثر بودن هورمون ترشح شده و یا عدم پاسخ اندامهای هدف ( تناسلی ) به هورمون ترشح شده باشد. به هر دلیل این مرد! صاحب فنوتیپ ( شکل ظاهری ) زنانه شده است، در حالی که نتیجه آنالیز کروموزومی وی ( xy ) ( یعنی مرد) بود. نام این بیماری سندروم تستیکولار فمینیزئیشن ( testicular feminization syndrome ) می باشد که می تواند یک پیام بزرگ داشته باشد و آن اینکه احتمالا در ابتدای پیدایش انسان، انسانها همگی ماده بوده اند، که دارای هر دو هورمون جنسی استروژن و پروژسترون بوده اند. یعنی انسان ها، زنانی خودبارور بوده اند. این موضوع به صورت جدی در محافل علمی جهان در دست بررسی می باشد.
در صورت اثبات فرضیه مذکور داستان بکرزایی حضرت مریم میتواند افسانه نباشد. همچنان که در برخی حیوانات مثل کِرم آسکاریس و کوسه و نیز در قارچ ها نیز حالت خودباروری ( بکرزایی ) وجود دارد.
یعنی به وجود آمدن جنس مذکر میتواند یک نوع انحراف جنسی از جنس مونث باشد. اگر روزی اثبات شود که انسان ماده (زن) میلیون ها سال قبل تر از جنس نر وجود داشته است نباید تعجب کرد. اینکه زنان در مقابل اکثر بیماری ها مقاوم تر از مردان هستند می تواند تائیدی بر این نکته باشد. کمااینکه در قرآن نیز آیه ای به این صورت وجود دارد؛
انّا خلقناکم مِن نفس واحده، ثُمّ جعلنا منکم زوجها = به راستی که ما شما را خلق کردیم از انسان منفرد مونث و سپس از بین شما برایشان زوج( شوهر) قرار دادیم.
در زبان تورکی به خانم “بایان” نیز گفته می شود که به احتمال قریب به یقین ترکیب کلمات ( بای= مرد) + ( آنا= مادر) می باشد که میتواند نشانه تجمیع هر دو جنسیت در جنس مونث باشد.
با توجه به نکات بالا، خود برتر بینی تاریخی و حتی معاصر مردان در مقابل زنان علامت سوال بزرگی در مقابلش خواهد دید.

دکتر اسدالله اسدی
۱۳۹۹/۹/۵ ، تبریز

منابع مورد استفاده:

۱) جنین شناسی لانگمن، نشر چهر، ۱۳۶۶
۲) اطلس ژنیکولوژی
و….

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا