آذربایجان

بکار گیری توپخانه سنگین توسط ارتش ارمنستان؛ تعدادی از سربازان ارمنی اسیر شدند

وزارت دفاع آذربایجان روز سه‌شنبه ۲۵ آبان اعلام کرد، ارتش ارمنستان تنش را در مرز وخیم تر کرده و توپخانه سنگین خود را به کار انداخته است.

بیانیه فوری وزارت دفاع آذربایجان می‌گوید: «نیروهای مسلح ارمنستان به اقدامات تحریک آمیز گسترده علیه کشورمان در مرزها ادامه می دهند. واخد های نظامی طرف مقابل به منظور تشدید تنش در مرزهای دو کشور، واحد های ما را که در شهرستان لاچین مستقر هستند، زیر آتش خمپاره و توپخانه با کالیبرهای مختلف قرار داده‌اند.»

وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه دیگری می‌گوید که نیروهای مسلح ارمنستان در منطقه کلبجر در مرز دو کشور نیز دست به اقدامات تحریک آمیز گسترده ای علیه آذربایجان زده اند.

بر این اساس، «واحدهای نظامی ارمنستان حوالی ساعت ۱۱:۰۰ روز ۲۵ آبان ماه عملیات نظامی غافلگیرانه ای را آغاز کردند تا با برتری نظامی، ارتفاعات این سمت از مرزهای دو کشور را تصرف کنند و مواضع مساعدتری را به دست آورند.»

طبق این بیانیه «واحد های نظامی ارمنستان با استقرار نیروی نظامی و تجهیزات ویژه کمکی در مواضع نظامی مرزی در منطقه باسارکچر و قره‌کیلسا، به مواضع نظامی ارتش آذربایجان در منطقه کلبجر و لاچین حمله کردند.»

آذربایجان اعلام می‌کند، «طرف مقابل با سلاح‌های در کالیبرهای مختلف به شدت به مواضع ارتش آذربایجان شلیک کرده و به پست‌های ما آسیب رسانده است. در نتیجه بر اساس اطلاعات اولیه دو تن از نیروهای ارتش آذربایجان مجروح شدند.»

وزارت دفاع آذربایجان تاکید می‌کند: «به منظور جلوگیری از فعالیت نظامی نیروهای مسلح ارمنستان، واحد ها و نیروهای مستقر در مسیر کلبجر و لاچین بلافاصله عملیات فوری انجام دادند… در نتیجه اقدامات قاطعانه، نظامیان ارمنی خلع سلاح و بازداشت شدند، تعداد زیادی سلاح با کالیبرهای مختلف و مقدار زیادی مهمات کشف و ضبط شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا