آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

تشدید فضای امنیتی در شهرهای آذربایجان؛ رضا شهریور و محمد کاظمی بازداشت شدند

رضا شهریور و محمد کاظمی از فعالین آذربایجانی در شهر اسپیران تبریز، روز یکشنبه ۳ مرداد توسط نیروهای امنیتی در خانه خود بازداشت شدند. 

رضا شهریور و محمد کاظمی از فعالین آذربایجانی در شهر اسپیران تبریز، روز یکشنبه ۳ مرداد توسط نیروهای امنیتی در خانه خود بازداشت شدند.

تاکنون از علت بازداشت و محل نگهداری آنان اطلاعی حاصل نشده است. 

در پی انتشار فراخوانی جهت برگزاری تجمعات در شهرهای آذربایجان و تهران به منظور حمایت از اعتراضات مردم احواز، نیروهای امنیتی در این شهرها مستقر شده بودند ولی تصاویر ارسالی به گروه خبری ای‌ان‌تی حاکی از برگزاری این اعتراضات در شهر تبریز بود.

همچنین، در شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ بخصوص در تبریز، اورمیه‌، اردبیل، زنجان، مرند، مشگین‌شهر (خیاو) و شهرک گلستان تهران جو‌ شدید‌ امنیتی‌ حاکم بود.

در رابطه با این اعتراضات طی روزهای‌ گذشت تعدادی زیادی از فعالین‌ آذربایجانی بازداشت شدند که تاکنون اسامی برخی از آنها از جمله اولدوز قاسمی، شهروز برزگر، یوسف سلحشور، محمد محمودی، داود رحیمی، شاهین برزگر، امیر ستاری، وحید ابهری، مجتبی عبدلی‌ و سیامک کوشی، رضا شهریور و محمد کاظمی مشخص شده و دهها‌ فعال آذربایجانی‌ توسط مامورین‌ امنیتی‌ بازداشت‌ و احضار شده اند که اسامی دقیق آنها تاکنون مشخص نشده است.

از این فعالین محمد محمودی، امروز دوشنبه ۴ مرداد، با تودیع قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شد.

همچنین، در چهارمین روز بازداشت فعال ملی آذربایجان، بی‌خبری از دلیل بازداشت و مکان نگهداری امیر ستاری ادامه دارد.

آقای ستاری روز پنجشنبه هفته گذشته هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده بود. این فعال آذربایجانی در حال سپری‌کردن حکم سه سال تعلیق خود است. ستاری به خاطر دو دستگیری خود که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ انجام شده بود، با تجمیع احکام این دو پرونده به پنج سال زندان محکوم شده بود. وی بعد از گذراندن دو سال از زندان خود، طی حکمی که از طرف اجرای احکام زندان تبریز به وی ابلاغ شده بود، مابقی مدت محکومیت ستاری، به صورت تعلیقی در آمده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا