آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

تشدید فضای امنیتی در شهرهای آذربایجان؛ پرویز سیابی بازداشت شد

پرویز سیابی، فعال مدنی شناخته شده آذربایجانی ساکن اردبیل بعداز ظهر دیروز یکشنبه ۳ مرداد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

پرویز سیابی، فعال مدنی شناخته شده آذربایجانی ساکن اردبیل بعداز ظهر دیروز یکشنبه ۳ مرداد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

از دلایل بازداشت و مکان انتقال این فعال آذربایجانی اطلاع دقیقی در دست نیست احتمال میرود بازداشت وی در ارتباط با مطالبی باشد که آقای سیابی در خصوص اعتراضات آذربایجان در حمایت از الاحواز در فضای مجازی منتشر کرده بود.

پیشتر این فعال آذربایجانی ۸ مهر ماه ۹۹ در پی  تجمع مسالمت آمیز در حمایت از عملیات آزادسازی قارباغ و ارتش جمهوری آذربایجان با ضرب و شتم در پارک جیرال اردبیل به همراه ۷ تن دیگر فعالین بازداشت و با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

پس از آزادی آقای سیابی عکس‌هایی از وی منتشر شد که آثار ضرب و شتم شدید بر روی بدنش به وضوح مشخص بود.

در پی انتشار فراخوانی جهت برگزاری تجمعات در شهرهای آذربایجان و تهران به منظور حمایت از اعتراضات مردم احواز، نیروهای امنیتی در این شهرها مستقر شده بودند ولی تصاویر ارسالی به گروه خبری ای‌ان‌تی حاکی از برگزاری این اعتراضات در شهر تبریز بود.

همچنین، در شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ بخصوص در تبریز، اورمیه‌، اردبیل، زنجان، مرند، مشگین‌شهر (خیاو) و شهرک گلستان تهران جو‌ شدید‌ امنیتی‌ حاکم بود.

در رابطه با این اعتراضات طی روزهای‌ گذشت تعدادی زیادی از فعالین‌ آذربایجانی بازداشت شدند که تاکنون اسامی برخی از آنها از جمله اولدوز قاسمی، شهروز برزگر، یوسف سلحشور، محمد محمودی، داود رحیمی، شاهین برزگر، امیر ستاری، وحید ابهری، مجتبی عبدلی‌ و سیامک کوشی، رضا شهریور و محمد کاظمی مشخص شده و دهها‌ فعال آذربایجانی‌ توسط مامورین‌ امنیتی‌ بازداشت‌ و احضار شده اند که اسامی دقیق آنها تاکنون مشخص نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا