fa

تظاهرات مردم همدان در اعتراض به بحران بی‌آبی

مردم همدان در هفتمین روز قطعی آب این شهر به خیابانها آمده و با سر دادن شعارهایی به بحران بی آبی و محقق نشدن وعده های مقامات دولتی ایران در حل این بحران اعتراض کردند.

این تظاهرات دیشب سه شنبه ۱ شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور گسترده زنان و مردان در مرکز همدان برگزار شد و معترضین شعارهایی چون «مرگ بر مسئول بی‌کفایت» و «مردم همه حمایت» سردادند.

شهروندان شهر ۵۵۰هزار نفری همدان در حالی یک هفته است بدون آب مانده اند که مسئولان دولتی هر کدام یک زمانبندی را برای رفع این بحران ارانه می دهند اما عملا هیچ اقدامی در این باره انجام نداده اند. در روزهای گذشته تعداد زیادی از مردم و کودکان شهر همدان به دلیل استفاده از آب آلوده، دچار مسمومیت شده و در بیمارستان و مراکز درمانی همدان بستری شده‌اند.

در حالی این شهر پرآب آذربایجان در نتیجه سوء مدیریت مسئولان ایران با بحران آب مواجه شده، که معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران روز دوشنبه از خارج شدن سد اکباتان همدان از مدار آبرسانی به دنبال پایان حجم ذخیره آب و خشکی آن در پایان هفته نخست شهریورماه خبر داد.

علیرضا الماسوندی با اعلام این خبر افزود: «ورودی سد اکباتان صفر شده و اکنون ۴۵۰ لیتر در ثانیه آب از این سد برداشت و از طریق تصفیه خانه اکباتان وارد شبکه آبرسانی شهر همدان می‌شود.»

الماسوندی گفت:« کدورت آب سد اکباتان نسبت به گذشته ۱۰ برابر شده که این موضوع مشکلاتی را در زمینه شست و شوی فیلترهای تصفیه خانه ایجاد کرده است.»

به گفته کارشناسان ایران دچار «ورشکستگی آبی» شده و این «ابر بحران» که بدست مسئولان حکومت ایران پدید آمده و بسرعت در حال گسترش می باشد، باعث کاهش ۵۵ درصدی ذخایر آب در ایران شده و این معضل کشور را به سمت «جنگ آب» پیش برده است.

مسئولان ایران سعی می کنند «کاهش بارندگی‌ها» را عامل بحران کم آبی در کشور معرفی کنند در حالیکه به گفته کارشناسان «طرح‌های غیراصولی انتقال آب، دو و نیم برابر کردن جمعیت کشور طی چهل سال گذشته و سوء مدیریت منابع آبی» نقش زیادی در بروز این بحران داشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا