ایران

تعرض جنسی به همسر یک زندانی سیاسی در زندان قزل‌حصار به بهانه بازرسی

ماموران زن در زندان قزل‌حصار کرج به بهانه بازرسی همسر یک زندانی سیاسی، او را مورد تعرض جنسی و آزار قرار داده‌اند.

یک منبع آگاه در این باره به صدای آمریکا گفت شدت خشونت زندانبان‌های زن به حدی بوده که همسر زندانی سیاسی که برای ملاقات با شوهرش به زندان قزل‌حصار رفته بود دچار «خونریزی» و «آسیب روانی شدید» شده است.

ماموران در توجیه این رفتار و به بهانه دستور داشتن از «مقامات حفاظت زندان» برای «بازرسی»، همسر این زندانی سیاسی را «به شکلی زننده، با توهین و آزار کاملا برهنه کرده» و «با دست» مورد تعرض جنسی قرار داده‌اند.

بنا بر این گزارش، رفتار غیرانسانی با خانواده زندانیان عمومی در زندان قزل‌حصار کرج همه روزه انجام می‌شود ولی این نخستین بار است که با خانواده زندانیان سیاسی نیز به بهانه بازرسی چنین رفتاری صورت می‌گیرد.

در این گزارش به هویت زن قربانی تعرض جنسی و همسرش که از زندانیان سیاسی در زندان قزل‌حصار کرج است اشاره‌ای نشده است.

این رخداد پس از آن است که شماری از زندانیان سیاسی در زندان قزل‌حصار کرج به نشانه همبستگی با کارزار «نه به اعدام» هر سه‌شنبه دست به اعتصاب غذا می‌زنند و در هفته‌های گذشته فشار بر این زندانیان افزایش یافته است.

رئیس کمیته حقیقت‌یاب مستقل سازمان ملل روز دوشنبه ۷ خرداد در نامه‌ای سرگشاده، با اشاره به گزارش‌های این کمیته درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، تاکید کرد مرگ ابراهیم رئیسی نباید نقض حقوق بشر در ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا