خاورمیانه

تهیه مستند تصویری «پیروزی چاناک‌قلعه» توسط وزارت دفاع ملی ترکیه

وزارت دفاع ملی ترکیه٬ با تهیه مستند تصویری «پیروزی چاناک‌قلعه» پیروزی نیروهای ملی کشور در صد و پنجمین سالگرد پیروزی دریایی 18 مارس را گرامی داشت.

وزارت دفاع ملی ترکیه٬ با تهیه مستند تصویری «پیروزی چاناک‌قلعه» که در آن از تصاویر و فیلم‌های آرشیو استفاده شده٬ پیروزی نیروهای ملی کشور در صد و پنجمین سالگرد پیروزی دریایی 18 مارس و شهدای این پیروزی بزرگ ملت تُرک را گرامی داشت.

این وزار‌تخانه همچنین تاکید کرد: در صد و پنجمین سالگرد پیروزی دریایی 18 مارس که شهدایمان با خون خود از وجب به وجب این خاک دفاع کرده و وطن را به ارمغان آورد٬ یاد این روز و شهیدامان را گرامی می داریم.

در این مستند تصویری تاکید شده “تا زمانی که آسمان بالای سرمان است٬ این سرزمین وطن ما خواهد بود. خورشید همیشه به ملت ما سلام خواهد کرد. بگذارید دریا، موج موج حماسه های پیروزی را مژده دهد. بادها پرچم ماه و خورشیدمان را در بالاترین بلندیها به اهتراز در آورد. سلام بر شهدا و جانبازانی که با خون و قهرمانی هایشان٬ از وطن مقدس و ملت تُرک دفاع کردند.

خون آلپ ارسلان٬ سلطان محمد فاتح٬ یاووز و آتاتورک را در رگهایمان داریم. قهرمان نبردهایی از ملازگرد تا چاناک‌قلعه٬ از دوملو پینار تا جنگ کُره و از قبرس تا شاخه زیتون٬ و از چشمه صلح تا سپر بهار هستیم. برای آنکه پرچم سرخمان آزادانه موج زده و ملتمان در صلح و آرامش زندگی کند، قهرمانانمان با شجاعت و جسارت وصف ناپذیر خود و بدون هیچ ترددی٬ سرود «وطن» خوانده و خود را فدا می‌کنند”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا