ایرانورزش

جودوکار ملی ایران «سعید مولایی» تبعه مغولستان شد

جودوکار سابق ایرانی که تابستان گذشته به آلمان پناهنده شده بود، به تبعیت کشور مغولستان درآمد تا زیر پرچم این کشور به مسابقات برود.

رسانه های ایران اعلام کرده اند که سعید مولایی، جودوکار سابق تیم ملی جودو ایران تابعیت کشور مغولستان را اخذ کرده و در مسابقات آتی جودو با پرچم این کشور مسابقه خواهد داد.

 

مولایی پیش از این به دلیل ممانعت مقامات ایرانی از مسابقه با ورزشکار اسرائیلی از تیم ملی ایران جدا شد و 13 آگوست 2019 به آلمان درخواست پناهندگی داد. گفته می شود وی در روزهای اخیر با باتلوگا خالتما، رئیس جمهور و رئیس فدراسیون جودو مغولستان دیدار کرده و پیشنهاد وی برای پیوستن به تیم کشور مغلوستان را پذیرفته است.

همچنین 2 سپتامبر ماریوس ویزر، رییس فدراسیون بین‌المللی جودو اعلام کرد که مولایی این فدراسیون را در جریان شرایط خود گذاشته و فاش کرده که مقام‌های ایران او را مجبور کرده‌اند با حریف اسراییلی خود مسابقه ندهد و حتی خانواده‌اش را تحت فشار قرار داده‌اند.

کاربران فارسی زبان توییتر نیز با ایجاد هشتگی از این جودو کار حمایت کردند و فدراسیون جهانی جودود در حمایت از جودوکای ایرانی عنوان توییتر خود را به ‘هشتگ من از مولایی حمایت می کنم’ تغییر داده است. ماریوس ویزر همچنین اعلام کرد که یک پروسه قانونی را علیه فدراسیون جودودی ایران آغاز خواهد کرد.

 

.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا