خاورمیانه

حمله راکتی به کابل؛ دست کم ۸ تن کشته و ۳۱ تن دیگر زخمی شدند

مقامات پلیس افغانستان گفتند که چندین راکت روز شنبه اول آذر در ساعات اوج تردد در کابل پایتخت افغانستان به مناطق مسکونی اصابت کرد و دست کم ۸ غیرنظامی کشته و ۳۱ نفر زخمی شدند.

این حملات راکتی نزدیک به محل نمایندگی‌های دیپلماتیک در محله سبز کابل صورت گرفت و آژیرهای هشدار را از سفارتخانه ها به صدا درآورد.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، گفت که دست کم ۸ غیرنظامی در این حمله کشته و ۳۱ نفر زخمی شده اند. یک مقام وزارت بهداشت گفت که ۵ جسد و ۲۱ زخمی از این حادثه به بیمارستان منتقل شدند.

آرین گفت: “تروریست ها” ۱۴ راکت را که در یک کامیون کوچک سوار کرده بودند، پرتاب کرده‌اند. وی افزود که تحقیقات برای کشف چگونگی ورود خودرو به داخل شهر ادامه دارد.

تصویری از یک خواهر و برادر جوان که به گفته مقامات در خانه خود کشته شده اند، به طور گسترده در فیس بوک به اشتراک گذاشته شد.

در بیانیه سفارت ایران نیز آمده است: یکی از موشک ها در مجاورت سفارت ایران فرود آمد و چندین ترکش به ساختمان اصلی اصابت کرد اما تلفات جانی در بین کارکنان وجود نداشت.

از زمان توقف گفتگوهای صلح بین دولت افغانستان و طالبان در دوحه پایتخت قطر، حملات طالبان و دیگر گروه های افراطی به ویژه در پایتختی که بیش از پنج میلیون شهروند افغان در آن زندگی می کنند، در حال افزایش است.

شورشیان طالبان که علیه دولت کابل می جنگند، دست داشتن در این حمله را انکار کردند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز شنبه برای دیدار با هیئت افغان و مذاکره کنندگان طالبان به قطر سفر می کند.

در اوایل ماه جاری، چند فرد مسلح به دانشگاه کابل حمله کردند و حداقل ۳۵ نفر را که اکثر آنها دانشجو بودند کشتند و بیش از ۵۰ نفر را زخمی کردند.

این حمله توسط گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) انجام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا