آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

حوادث روستای ساخسی‌تپه سولدوز؛ فرهاد روزبان و حجت عصمت‌زاده آزاد شدند

فرهاد روزبان، فعال رسانه ای و مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی «سولدوز خبر» و حجت عصمت‌زاده، فعال مدنی آذربایجانی شامگاه روز یکشنبه ۱۴شهریور آزاد شدند.

فرهاد روزبان، فعال رسانه ای و مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی «سولدوز خبر» و حجت عصمت‌زاده، فعال مدنی آذربایجانی شامگاه روز یکشنبه ۱۴شهریور آزاد شدند.

علی رغم آزادی این دو فعال مدنی از دلایل بازداشتشان اطلاع دقیقی در دست نیست اما احتمال می‌رود بازداشت آنها با حوادث روستای ساخسی‌تپه سولدوز (نقده) مرتبط باشد.

پس از بازداشت آقای روزبان در بامداد امروز، کانال تلگرامی سولدوز خبر نیز از دسترس خارج و به نام «پایگاه» تغییر و اخبار مرتبط با روستای ساخسی‌تپه حذف شد.

حجت عصمت‌زاده، فعال مدنی آذربایجانی ساکن سولدوز نیز شنبه ۱۳شهریور، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

روز جمعه ۱۲ شهریور بعد از درگیری دو کشاورز اهل روستای ساخسی‌تپه در شهرستان سولدوز (نقده) که منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن چهار نفر دیگر شد، عده ای از کُردهای ساکن روستا با دستمایه قرار دادن این موضوع وارد خانه یکی از تورک‌های درگیر ساکن روستا شده و علاوه بر هتک حرمت خانه، زنان، کودکان و سالمندان منزل را به طرز شدیدی کتک زده اند.

در تصاویر ویدیویی که به بخش خبری ای‌ان‌تی رسیده بود، زنان، کودکان و سالمندان روستای ساخسی‌تپه سولدوز از مورد تعرض و ضرب و شتم قرار گرفتنشان توسط کردهای مهاجم خبر می‌دادند.

یک کودک ۷-۸ ساله نیز در حالی که چشمش کبود شده و از ترس گریه می‌کرد، می‌گفت، اکراد مهاجم با مشت به چشم او زده و مادرش را بر روی زمین می‌کشانده اند.

این تهاجم نژادی کردها باعث جریحه دار شدن افکار عمومی اهالی شهر سولدوز و ملت آذربایجان شده و اعتراضات گسترده ای را در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا