آذربایجانسیاست

دادگاه تجدیدنظر بدون برگزاری جلسه، حکم ٧ سال زندان «پریسا رفیعی» را عینا تایید کرد

دادگاه تجدیدنظر بدون برگزاری جلسه دادگاه و به صورت غیابی حکم ٧سال حبس تعزیری، ٧۴ ضربه شلاق و دو سال ممنوع‌خروجی و همچنین محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی «پریسا رفیعی» شهروند زنجانی و فعال صنفی دانشگاه تهران را عینا تایید کرد.

جلسه دادگاه تجدیدنظر این فعال صنفی قرار بود 11تیرماه در شعبه 36دادگاه انقلاب تهران تشکیل شود که در زمان مراجعه گفته شد به استیذان رئیس قوه قضاییه جلسه دادگاه تجدیدنظر برگزار نخواهد شد و حکم به صورت غیابی صادر می‌شود.

پریسا رفیعی فعال صنفی دانشگاه تهران است که اسفند96 توسط اطلاعات سپاه بازداشت و مدت 23روز در مکان نامعلومی در سلول انفرادی در بازداشت به سر برد.
در تمام مدت بازداشت تحت آزارهایی چون اعزام برای آزمایش بکارت و تهدید به اعدام و ضرب و شتم و ناخن کشیدن قرار گرفت.
ضابط پرونده این فعال صنفی در دوران بازداشت و در پاسخ به پیگیری‌های خانواده گفته بود پریسا چون همکاری نمی‌کند از حقوق قانونی‌اش محروم می‌شود. همچنین در کیفرخواست این شهروند زنجانی به دلایلی چون “عدم همکاری متهم” و “انکار همه موضوعات مطروحه به راحتی” استناد شده و بارها به گزارشات اداره اطلاعات و حراست دانشگاه تهران ارجاع شده است.
این در حالی است که مسئولین دانشگاه، نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی بارها از پیگیری‌های خود برای ممانعت از صدور حکم برای دانشجویان خبر داده‌اند.
پیش‌تر سعید خلیلی وکیل این فعال صنفی گفته بود اتهامات سنگینی به این دانشجوی 21ساله نسبت داده شده که برای هیچ‌کدام دلیل و مدرک محکمه‌پسندی وجود ندارد.

گفتنی است فعالین حرکت ملی آذربایجان در زنجان، بارها از طریق دیدارها و بیانیه‌های مختلف ضمن حمایت از این شهروند آذربایجانی به بازداشت و حکم صادره برای این فعال صنفی اعتراض نموده‌اند.

پریسا رفیعی در جریان اعتراضات دانشجویی دیماه96 بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی به 7سال حبس تعزیری، 74ضربه شلاق و 2سال ممنوع الخروجی و محرومیت از عضویت در گروه های سیاسی محکوم شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا