اجتماعیایران

در سه ماهه تابستان امسال ۴ هزار و ۳۰۰ نفر در جاده های ایران جان باختند

رئیس پلیس راهور ایران گفت: بر اساس آمارهای اولیه متاسفانه در سه ماهه تابستان امسال حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر از مسافران در جاده‌های این کشور بر اثر تصادفات جان باختند و ۱۱۶ هزار نفر نیز مجروح شدند.

کمال هادیانفر در گفت‌وگو با «شبکه خبر» صدا و سیمای ایران، با اعلام اینکه در مجموع در تابستان امسال شاهد افزایش ۵ درصدی سفرها بودیم، گفت: بخش اعظم مسافران بر اساس گزارشات مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور که در طول هفته سفر کرده بودند، امروز جمعه باز گشتند؛ به طور مثال در محور رشت به قزوین حدود ۱۱ درصد از ترافیک آن باقی مانده است، محور قم به تهران ۸ درصد و محور چالوس به تهران ۱۷ درصد از مسافران سفر خود را به پایان نرساندند.

او افزود: در جاده هراز بخش زیادی از مسافران سفرهای تابستانی خود را به پایان رساندند و حدود ۴ درصد از مسافران طی روزهای آینده از این شهرها بازخواهند گشت.

رئیس پلیس راهور ایران گفت: بر اساس آمارهای اولیه متاسفانه در سه ماهه تابستان امسال حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر از مسافران در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان باختند و ۱۱۶ هزار نفر نیز مجروح شدند.

هادیانفر افزود: البته این آمار سه ماهه در مقایسه با تابستان سال قبل کاهش محسوس داشته است، اما آمار ۵ ماهه یعنی از اول فروردین تا اول شهریور نشان می‌دهد تعداد جانباختگان ۷ دهم درصد افزایش داشته است.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود موج بازگشت سفرهای تابستانی عصر امروز در محورهای هراز، فیروزکوه و جاده چالوس نسبت به ظهر دیروز با ترافیک بیشتری مواجه شود.

او افزود: ۳۹ درصد تصادفات براثر خواب آلودگی و واژگونی بوده است که توصیه می‌شود رانندگان بعد از ۲ ساعت رانندگی یک ربع استراحت نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا