آذربایجان

دیدار جمعی از فعالین ملی مدنی آذربایجان با خانواده‌‌ «عباس لسانی»

جمعی از فعالین ملی مدنی آذربایجان، امروز جمعه با خانواده آقای «عباس لسانی» فعال زندانی حرکت ملی آذربایجان در اردبیل دیدار کردند.

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر در آذربایجان جنوبی، این دیدار بعد از ظهر امروز جمعه ٢٩ آذرماه ۹۸، با هدف اعلام همبستگی با خانواده این فعال سیاسی آذربایجان جنوبی و اطلاع از آخرین وضعیت این فعال دربند و موانع و مشکلات ایشان صورت گرفت.

عباس لسانی در تیرماه ۹۸، با اتهامات بی اساس توسط دادگاه انقلاب اردبیل به «۸ سال زندان و ۲ سال تبعید به یزد» محکوم شد و اوایل مهرماه شعبه یک دادگاه تجدید نظر اردبیل به ریاست «ناصر عتباتی» در اقدامی عجیب، حکم ۸ سال حبس تعزیری آقای لسانی را به ۱۵ سال افزایش داد.

 

این اقدام ظالمانه سبب اعتراضات زیادی از سوی فعالان حرکت ملی آذربایجان شد و فعالین حقوق بشری آنرا حکمی سیاسی و سفارشی قلمداد کردند که تحت فشار نیروهای امنیتی رژیم ایران صادر شده است.

 

آقای عباس لسانی متولد ۱۳۴۶ ساکن اردبیل و یکی از فعالین باسابقه حرکت ملی آذربایجان می باشند که در طول بیش از دو دهه مبارزه حقطلبانه خود بارها از سوی نهادها و ارگانهای جمهوری اسلامی ایران دستگیر، شکنجه، محبوس و تبعید شده است.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا