خاورمیانهسیاست

رسانه‌های افغانستان: ماشین ترور طالبان در خفا فعال است

طالبان دیتابیس وزارت دفاع، امنیت ملی و وزارت داخله (کشور) را بدست آورده اند و طی چهل هشت ساعت گذشته پنج تن را بگونه هدفمند به قتل رسانده اند.

رسانه‌های افغانستان نوشتند، طالبان دیتابیس وزارت دفاع، امنیت ملی و وزارت داخله (کشور) را بدست آورده اند و طی چهل هشت ساعت گذشته پنج تن را بگونه هدفمند به قتل رسانده اند.

این گزارش ما‌افزاید، دیروز گروه اصلی استخباراتی تصفیه کن طالبان وارد کابل شده و طی روز های آینده از طریق دیتابیس ها بگونه منظم افراد را شناسایی و به قتل می‌رسانند.

رسانه ها خطاب به نظامیان افغانستان نوشتند، بنا براین به اطلاع منسوبین این ادارات رسانده می‌شود که خودشان را از مکان‌های قبلی بیرون و مخفی کنند.

طالبان در حالی اقدام به تعقیب کارکنان دولت افغانستان می‌کند که این گروه از زمان تصرف کابل قول داده بود “به دنبال انتقام جویی نیست.”

با این حال، به عقیده کارشناسان، طالبان از زمانی که در دهه ۱۹۹۰ در قدرت بود تغییر چندانی نکرده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی، گفت، معتقد است که طالبان تغییر نکرده‌اند.

همچنین، یک سند سازمان ملل حاکیست که طالبان جست و جو برای یافتن کسانی که برای نیروهای ناتو یا دولت قبلی افغانستان کار می کردند را تشدید کرده اند.

بر اساس این سند، ستیزه جویان طالبان خانه به خانه برای یافتن اهداف خود می روند و اعضای خانواده های آنها را تهدید می کنند.

کریستیان نِلمان، مدیر مرکز نروژی تحلیل جهانی به رسانه‌ها گفت، کسانی که در فهرست سیاه طالبان هستند در معرض خطر جدی قرار دارند و احتمال اعدام های گسترده وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا