ایران

رمضان شریف: ادعای دریافت سه میلیارد دلار خون‌بهاء قاسم سلیمانی از قطر، کذب است

به دنبال پخش سخنان «حسن عباسی» مبنی بر پرداخت سه میلیارد دلار خون بهاء «قاسم سلیمانی» توسط «قطر» به «دولت ایران»، سخنگوی سپاه پاسداران ایران ضمن رد این موضوع، سخنان حسن عباسی را «فاقد وجاهت قانونی» دانست.

در چند روز اخیر یک ویدئو کوتاه از حسن عباسی، از نیروهای نزدیک به سپاه پاسداران ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

 

حسن عباسی در این ویدئو در دفاع از سپاه پاسداران و خطاب به دولت حسن روحانی می‌گوید: «سپاه پاسداران یک جاسوس، جیسون رضاییان، را می‌گیرد و دولت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار می‌گیرد و جاسوس را تحویل می‌دهد. سپاه با یک جاسوس گرفتن ۱,۷ میلیارد، دو میلیاردی که دولت می‌خواهد به سپاه بدهد را درآورده است.  حالا شهید سپاه یعنی قاسم سلیمانی را می‌زنند دولت فقط سه میلیارد دلار درآمد خالص از قطر داشته است.کدام برجام می‌توانست چنین درآمدی ایجاد کند؟»

 

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران «ایرنا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، گزارش داده است که رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران، در در گفت و گویی بدون اینکه نامی از حسن عباسی ببرد، سخنان او در باره نحوه تامین بودجه این نهاد نظامی را رد کرد.

او در ادامه ضمن رد موضوع پرداخت خون بها از سوی قطر، مدعی شده است که خون بهای قاسم سلیمانی هیچ معادل مادی نخواهد داشت.

رمضان سخنان عباسی را «اظهارات خلاف واقع و نادرست» خواند که به گفته او «ثمره ای جز سوء استفاده دشمنان ملت ایران و ریختن آب در آسیاب آنان ندارد».

لازم به ذکر است پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، امیر قطر در سفری یک روزه به تهران با علی خامنه ای رهبر ایران و حسن روحانی رئیس جمهور این کشور دیدار داشت که برخی از رسانه ها خبر از پیشنهاد کمک ۳ میلیارد دلاری امیر قطر به ایران «بابت هزینه پرداخت غرامت در فاجعه سرنگونی هواپیمای اوکراینی» را داده‌ بودند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا