fa

زخمی شدن خردسالان بلوچ با گلوله‌های ساچمه‌ای

تصاویری از زخمی شدگان در اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی ایران در شهرستان «رودبار جنوب» استان سیستان و بلوچستان منتشر شده است.

مردم بلوچ در شهرهای مختلف بلوچستان در اعتراض به کشتار سوخت‌بران توسط مرزبانی سپاه پاسداران و تبعیض‌های اعمال شده طی سالیان متمادی دست به اعتراضات گسترده زده‌اند.

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط فعالین بلوچ و منابع محلی، طی این اعتراضات شماری از معترضین کشته و تعداد زیادی نیز زخمی و بازداشت شده‌اند.

هم‌اکنون بدلیل قطعی اینترنت و عدم دسترسی به شهرهای بلوچستان، از آمار احتمالی کشته‌‌ها، زخمی‌ها و بازداشتی‌ها اطلاعات موثقی منتشر نشده است.

با توجه به سابقه نهادهای امنیتی ایران در کشتار معترضان پس از قطع کردن اینترنت، نگرانی‌ها از سرکوب خونین مردم بلوچ رفته رفته بیشتر می شود.

در آخرین گزارشات، ویدیوهایی منتشر شده بود که می‌گفت علاوه بر نیروهای سپاه، نیروهای یگان‌ویژه نیز از اصفحان به شهرهایی که اعتراضات در آن ادامه دارد گسیل شده‌اند.

بر اساس گزارشات فعالین بلوچ، اعتراضات در شهرهای زاهدان، سوران، میرجاوه، کنارک، چابهار، سوران، پلان، دزاپ، سراوان، رودبار جنوب، پسکوه، بنگلان (جاسک)، خاش، سرباز، راسک، سرجنگل و قلعه بید ادامه دارد.

همچنین گزارش ها حاکی از بازداشت ده ها شهروند بلوچ است که هویت یکی از آنها “عمر زاروزئی” ۱۹ ساله اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا