جهان

زلنسکی: ارتش روسیه در نهایت مجبور به عقب نشینی می‌شود

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که تهاجم روسیه به اوکراین از کریمه آغاز شد و مسکو در نهایت مجبور به عقب نشینی از این منطقه خواهد شد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی در تلگرام گفت: تهاجم روسیه به اوکراین از کریمه آغاز شد و ارتش مسکو در نهایت مجبور به عقب نشینی از این منطقه خواهد شد.

زلنسکی با اشاره به اینکه در نودمین روز جنگ، ارتش اوکراین به دفاع از کشور خود در برابر روسیه ادامه داد، گفت: این دوره 3 ماهه بسیار دشوار بود. اینها جنایات جنگی سه ماهه مهاجمان روس است. تاکنون 1016 منطقه مسکونی اوکراین از اشغال آزاد شده است.

وی افزود که حدود 30 هزار سرباز روسی کشته شدند. بیش از 200 فروند هواپیما سرنگون شد. هزاران تانک، خودروهای زرهی و سایر تجهیزات روسی منهدم شد.

زلنسکی با بیان اینکه مبارزه اوکراین در واقع برای ثبات کل جهان اهمیت زیادی دارد، گفت: «به دیدار با رهبران جهان برای ارائه حمایت‌های مالی لازم از اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده تر علیه روسیه ادامه می‌دهند».

وی با اشاره به اینکه روسیه باید از ماریوپل، خیرسون و دیگر شهرها عقب نشینی کنند، گفت: آنها قطعا مالک آن مکان‌ها نخواهند بود.

خبرگزاری آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا