آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

زینال تنهایی به پرداخت جزای نقدی محکوم شد

زینال تنهایی، فعال مدنی آذربایجانی ساکن تبریز از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی فتح نژاد، به پرداخت ۳ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

این حکم به صورت شفاهی به اصغر محمدی، وکیل آقای تنهایی ابلاغ شده است.

اتهام انتسابی به آقای تنهایی «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده که بر اساس این اتهام، دادگاه مذکور این فعال آذربایجانی را به ۳ میلیون تومان جزای نقدی بدل از ۳ ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

زینال تنهایی روز یکشنبه ۱۳ مهرماه در تبریز، بیرون از منزل توسط ماموران امنیتی ایران بازداشت و پس از آن منزل این فعال مدنی مورد تفتیش قرار گرفته و برخی از لوازم شخصی او توسط ماموران ضبط شده بود.

همچنین بخوانید: زینال تنهایی در تبریز بازداشت شد

این فعال مدنی نهایتاً روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، موقتاً و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

همچنین بخوانید: تصویری از جنس ناعدالتی – زینال تنهایی

گفتنی است، در پی راه‌پیمایی‌های حمایتی از آزادسازی قاراباغ طی عملیات‌های نظامی ارتش جمهوری آذربایجان و اعتراض به حمایت ایران از ارمنستان و نیز بسته شدن پایانه مرزی نوردوز بازداشت های گسترده فعالین مدنی آذربایجانی در شهرهای تبریز، اورمیه، اردبیل، زنجان، رشت، تهران، خیاو (مشکین‌شهر)، داش ماکی (ماکو)، تیکان‌تپه (تکاب) و مراغه صورت گرفته بود.

این تجمعات و راه‌پیمایی‌ها از روز سه‌شنبه ۸ مهرماه در پارک جیرال اردبیل آغاز و تا روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه سال ۹۹ در شهرهای مختلف تورک‌نشین ادامه یافت.

همچنین بخوانید: انتقال ۸ تن از بازداشت‌شدگان پارک جیرال اردبیل به بازداشت‌گاه موقت زندان این شهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا