ایرانخاورمیانه

سوریه: در حمله اسرائیل به حومه دمشق دو سرباز زخمی شدند

خبرگزاری رسمی دولت سوریه گزارش داد که در یک حمله‌ موشکی به حومه دمشق پایتخت سوریه که این خبرگزاری به اسرائیل منتسب کرده، دو سرباز زخمی شدند و خسارات مادی نیز وارد آمده است.

خبرگزاری دولتی سانا روز پنجشنبه ۱۰ فروردین به نقل از یک منبع نظامی دولت سوریه نوشت که حدود ساعت یک و بیست دقیقه (به وقت محلی) اسرائیل با تعدادی موشک از سمت بلندی‌های جولان برخی نقاط در حومه دمشق را هدف قرار داد.

این منبع نظامی که نامش فاش نشده، مدعی شد که سوریه توانسته با پدافند هوایی خود برخی از موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند.

مقام‌های سوری از میزان خسارت وارده و محل وقوع حمله نیز جزئیاتی ارائه نکردند، اما در سال‌های اخیر بارها در حملاتی که به اسرائیل منتسب شده، مواضع نظامی دولت سوریه، شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی و همچنین مواضع حزب‌الله لبنان در خاک سوریه هدف گرفته شده است.

اسرائیل به ندرت درباره چنین حملاتی اظهارنظر می‌کند اما مقام‌های این کشور بارها تاکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد جمهوری اسلامی در سوریه حضور نظامی خود را تثبیت کند.

از ابتدای ماه جاری میلادی، تاکنون دو حمله منتسب به اسرائیل علیه فرودگاه حلب، دومین فرودگاه بزرگ سوریه گزارش شده است. در اولین حمله که روز هفتم مارس انجام شد سه نفر کشته شدند و در دومین حمله که روز بیست و دوم مارس (دوم فروردین) انجام شد خسارات مادی وارد آمد.

درباره دومین حمله که تلفات انسانی آن گزارش نشد، سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه از انهدام انبار تسلیحاتی شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی در نزدیکی فرودگاه حلب خبر داد و حمله را به جنگنده‌های اسرائیلی منتسب کرد.

بر اساس گزارش این سازمان، فرودگاه حلب موقتا از فعالیت عادی خود خارج شد. آسوشیتدپرس نوشت که این فرودگاه به مدت دو روز از مدار خارج بود.

از زمان زلزله اخیر ترکیه و سوریه که حدود شش هزار کشته در سوریه بر جای گذاشت، تعداد زیادی از هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه در فرودگاه حلب به زمین نشستند.

پیشتر یک منبع نظامی اسرائیل به جمهوری اسلامی هشدار داده بود اگر تجهیزات و تسلیحات نظامی را زیر پوشش کمک‌های بشردوستانه به مردم زلزله‌زده سوریه به این کشور منتقل کند، بدون تردید پاسخ نظامی قاطعی از سوی اسرائیل دریافت خواهد کرد.

آسوشیتدپرس نوشت که علاوه بر فرودگاه‌ها، اسرائیل همچنین بنادر دریایی سوریه را در مناطق تحت کنترل دولت هدف قرار داده تا از ارسال تسلیحات از ایران به گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت تهران، از جمله حزب‌الله لبنان جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا