خاورمیانهسیاست

شرایط عربستان سعودی برای مذاکره با ایران

وزیر مشاور امور خارجه دولت عربستان سعودی با بیان اینکه درخواستی برای ملاقات با ایران ارسال نکرده ایم، شروط ریاض برای مذاکره باتهران را مطرح کرد.

عادل الجبیر، وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه در صفحه رسمی خود در توئیتر درباره اظهارات علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران نوشت: ما نامه ای برای درخواست ملاقات و مذاکره با ایران ارسال نکرده ایم.

وی در ادامه درباره شروط مذاکره با ایران تصریح کرد: «دست از حمایت از تروریسم، مداخله در هرج و مرج و سیاست های تخریب امور داخلی کشورهای عربی بردارید؛ ساخت سلاح های کشتار جمعی و برنامه های موشکی بالستیک را متوقف کنید؛ مانند یک دولت عادی عمل کنید نه یک کشور شورشی که از تروریسم حمایت می کند. عربستان سعودی با ایران درباره یمن مذاکره نکرده و نخواهد کرد، یمن با تمام اقشار آن متعلق به یمنی‌ها است. علت بحران یمن دخالت ایران است».

هنوز دولت ایران در زمینه اظهارات الجبیر واکنشی نشان نداده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران دیروز در یک نشست خبری گفت: «پیام‌هایی از سوی عربستان به ما رسیده است، اما ما باید پیام علنی را آن بدانیم و یکی از پیام‌های آن می‌تواند پایان حمله به یمن باشد.اگر عربستان واقعا به دنبال تغییر رفتارش باشد ما استقبال می‌کنیم و در طرح هرمز هم کار با همسایگان است و هیچ کس بیرون از این طرح نخواهد بود».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا