ایران

صداوسیمای ایران مهاباد آذربایجان را «استان مهاباد» نامید

صداوسیمای ایران همسو با گروههای تروریستی کُردی، این بار نام شهر «مهاباد»(سویوق بولاق) استان آذربایجان غربی را «استان مهاباد» معرفی کرد.

صداوسیمای ایران چند روز پیش نیز شهر اووچ نووا (اشنویه) آذربایجان را «کردستان» معرفی کرده بود.

پیشتر نیز صداوسیما و مقامات رسمی ایران بارها هویت تورکی تاریخی آذربایجان را تحریف نموده اند. شهرهای آذربایجان را کردنشین جلوه داده اند و ضمن حذف نام «آذربایجان»، از واژه جعلی «استان ارومیه» استفاده کرده اند.

«استان ارومیه» اصطلاحی است که توسط گروه‌های تروریستی کٌردی با هدف حذف نام «آذربایجان»، از «استان آذربایجان غربی» و تحریف هویت تورکی این استان ساخته و پرداخته اند.

حکومت تورک ستیز ایران، با حمایت های آشکار از کُردها، در صدد تغییر بافت جمعیتی غرب آذربایجان و کردنشین جلوه دادن این استان است. به همین دلیل با ارائه بسته های تشویقی به کردها مانند قاچاق آزادانه و کسب سودهای کلان همچنین پیشکش کردن مقامات اداری آذربایجان به بازوان این گروهها سعی دارد مواضع آنها را در غرب آذربایجان تقویت نموده و از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه تورک های آذربایجان و ترکیه استفاده نماید.

در نتیجه این سیاست‌های تورک‌ستیزانه حکومت ایران، غرب آذربایجان به جولانگاه گروههای تروریستی کُردی و حامیان آنها بدل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا