آذربایجانایران

طرح آزمایشی فروش نان با کارت یارانه در استان زنجان

در پی تایید و تکذیب‌های فراوان مقامات دولتی درباره آزاد شدن قیمت آرد و جبران آن با یارانه‌ها، رئیس اتحادیه نانوایان سنگک از آغاز طرح آزمایشی این تصمیم در زنجان خبر داد.

اصغر پابرجا روز جمعه ۱۶ اردیبهشت گفت برای هر فرد سرانه مصرف روزانه ۳۳۰ گرم تعیین شده که این میزان به نرخ دولتی فعلی محاسبه می‌شود و اگر قرار باشد بیش از این مصرف شود به نرخ آزاد حساب خواهد شد.

به گفته وی، در صورتی که مصرف خانوار از این سهمیه پایین‌تر باشد سقف سهمیه در کارت آنها حفظ خواهد شد و اگر مصرف بیش از این باشد به نرخ آزاد محاسبه می‌شود.

وی همچنین گفت این اقدام دولت می‌تواند تا ۳۰ درصد در کاهش نان مصرف مؤثر باشد.

قبلا دولت اعلام کرده بود که برای جلوگیری از قاچاق آرد دست به این کار زده است، اما اظهارات آقای پابرجا نشان می‌دهد هدف دولت کاهش مصرف داخلی آرد است.

محمدرضا مرتضوی رئیس انجمن آردسازان ایران ۱۲ اردیبهشت گفته بود امسال باید ۲۰ میلیون تن واردات غلات داشته باشیم که هیچ‌وقت تا این اندازه وابسته به واردات غلات نبوده‌ایم. پارسال این رقم ۱۶.۵ میلیون تن بود.

آقای پابرجا می‌گوید دولت رقمی را که به نرخ آزاد محاسبه می‌شود به حساب نانوا می‌پردازد و در مقابل آرد را هم به نرخ آزاد به نانوا می‌فروشد.

به گفته رئیس اتحادیه نانوایان سنگک، نانوایان با آغاز اجرای این طرح هر کیسه آرد را ۶۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند که پیش از این حدود ۴۷ هزار تومان می‌خریدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا