آذربایجان

طرح صدور کارت هم تبار «سویداش کارتی» به آذربایجانیان جهان در پارلمان جمهوری آذربایجان

پیش نویس طرح اعطای کارت هم تبار «سویداش کارتی» به آذربایجانیان جهان از سوی دیاسپورای جمهوری آذربایجان به پارلمان این کشور ارائه شده است.

شاهین جمال اف، معاون منابع انسانی سازمان دولتی امور دیاسپورای جمهوری آذربایجان گفت لایحه ی قانون جدید «هم تباران ساکن خارج» بر اساس راهبردهای تعیین شده توسط پرزدیدنت الهام علیف به پارلمان جمهوری آذربایجان تقدیم شده است.

.

.

به گزارش «خبرگزاری مدرن آز»، جمال اف گفت: این کارت برای هم تباران ساکن خارج از کشور، اتباع پیشین جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی، خارجی های دارای منشأ آذربایجانی و افراد فاقد تابعیت جمهوری آذربایجان صادر خواهد شد.

.

طبق این قانون و اعطای کارت هم تبار به آذربایجانی ها در کشورهای مختلف، امتیازاتی از قبیل صدور روادید رایگان برای سفر به جمهوری آذربایجان و امکان اشتغال دارندگان این کارت در این کشور بدون داشتن روادید کار، امکان تحصیل در مراکز آموزش عالی و دوره های متوسطه، امکان بهره مندی از خدمات درمانی برای آذربایجانی های ساکن خارج از کشور و معافیت از مالیات در جمهوری آذربایجان برای آنها و خدمات دیگری در نظر گرفته شده است.

.

معاون امور انسانی دیاسپورای آذربایجان تاکید دارد که ارائه «کارت هم تبار» به آذربایجانی های جهان به معنای حمایت دولت آذربایجان از تمامی آذربایجانی های خارج از جمهوری آذربایجان است.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا