آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

علی و رضا واثقی فعالین آذربایجانی بازداشت شدند

طی اطلاع خانواده علی و رضا واثقی، فعالین سیاسی-مدنی تُرک، این دو فعال شامگاه دیروز در محل کار خود واقع در میدان قیام شهر اردبیل بازداشت شده‌اند.

علی و رضا واثقی، روز چهارشنبه ۲۱ خرداد، در محل کار خود در میدان قیام اردبیل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی برده شدند. به گفته همسایگان و کسبه محل، این دو برادر به‌علت اینکه خواهان رویت حکم بازداشت خود بوده اند، با ضرب و شتم شدید مأموران امنیتی روبرو شده‌اند.

بر اساس بیانات شاهدان عینی، این ضرب و جرح طوری بوده که همسایگان و کسبه میدان قیام اردبیل نیز ناراحت از نحوه برخورد مامورین، به آنها اعتراض کرده‌اند و در نتیجه این اعتراض، ۴ خودرو یگان امداد برای متفرق نمودن همسایگان در مکان حاضر شده اند.

علی واثقی پیش از این نیز بازداشت شده است.

آقای واثقی در تاریخ ۱۱ تیر ۹۷، همراه با چندین تن دیگر در رابطه با مراسم قلعه بابک توسط ماموران اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت و در تاریخ ۱۹ تیرماه ۹۷ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی در خصوص این پرونده در شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل محاکمه و در نهایت در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷، از اتهامات مطروحه تبرئه شد.

آقای واثقی پیش از آن همچنین در سال ۹۴ در جریان اعتراضات خیابانی به برنامه تلویزیونی «فتیله» نیز بازداشت و پس از یک ماه آزاد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا