آذربایجانایران

فاجعه زیست‌محیطی در بیخ گوش تبریز

انتشار خبری مبنی بر دفن و امحاء پسماند بیمارستانی بدون رعایت استانداردهای لازم و بی‌تفاوت دانشگاه علوم پزشکی و محیط‌زیست تبریز به این موضوع، نگرانی‌هایی برای اهالی منطقه و فعالان محیط‌زیست ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش منابع محلی اداره جهاد کشاورزی شهرستان تبریز ۲۰۰ هزار مترمربع از زمین‌های مجاور شهرک صیاد شیرازی در پنج کیلومتری تبریز را به شرکتی غیربومی جهت دفن و امحاء زباله‌های بیمارستانی این شهر و برخی استان‌های هم‌جوار واگذار کرده است.

دفن و امحاء پسماند بیمارستانی بدون رعایت استانداردهای لازم توسط این شرکت غیربومی سبب آلودگی آب‌های زیرزمینی و زمین‌های کشاورزی منطقه شده است. بر اساس اظهارات مردم محلی مسئولین امر در ابتدای واگذاری این زمین‌ها اعلام کرده بودند که در این مکان کارخانه تولیدی احداث خواهد شد.

مردم محلی با تنظیم طوماری مراتب اعتراض خود را به مسئولین اعلام کرده‌اند. در طومار مذکور عنوان شده که بخشی از زباله ها از «استان‌های مرکزی» آورده می‌شوند. همچنین ویدئوهای منتشر شده توسط مردم محلی نشان می‌دهد که این مرکز فاقد سیستم‌های بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی است.

به‌رغم انتشار خبر این فاجعه زیست‌محیطی هنوز مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و محیط‌زیست تبریز در این خصوص اظهارنظری نکرده‌اند.

فاجعه_ زیست‌محیطی , تبریز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا