اجتماعیایرانسیاستویدیو

فرمانداری سراوان در سیستان و بلوچستان به تسخیر مردم درآمد (ویدیو)

مردم بلوچستان در اعتراض به قتل عام بیش از ٨ کاسب‌کار بی گناه بلوچ توسط سپاه پاسداران و مجروح کردن ۳۷ نفر به ضرب گلوله به خیابانها ریختند و ساختمان فرمانداری را تسخیر کردند.

در ویدیوهایی که فعالین بلوچ از اعتراضات مردم بلوچ در شهرستان سراوان روز سه‌شنبه ۵ اسفند ۹۹ منتشر شده، معترضان علاوه بر تسخیر ساختمان فرمانداری و آتش زدن تجهیزات آن، خودروهای نیروهای امنیتی در سراوان نیز به آتش کشیده شد.

مرزبانی سپاه پاسداران روز دوشنبه ده‌ها سوخت‌بر بلوچ را در منطقه صفر مرزی سراوان هنگامی که آنها خواستار بازگشایی مرز و اجازه تردد شده بودند، هدف تیراندازی‌های خود قرار داد.

در این تیراندازی سپاه پاسداران، دست‌کم ۱۰ نفر از مردم بلوچ کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

گزارشات منتشره می‌گوید، بیمارستان و سردخانه شهر شستون سراوان پر از مجروح شده و تامین منابع خون برای آنها با مشکل مواجه شده است.

از سوی دیگر، با توجه به وضعیت وخیم زخمی‌ها و اختلال در اینترنت، احتمال افزایش شمار تلفات این حادثه بالا است.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به کشته و زخمی‌‌شدن سوخت‌بران در منطقه مرزی سراوان واکنش نشان داد.

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت آقای عبدالحمید منتشر شده، او تیراندازی به سوخت‌بران را «جنایت» نامیده، این اقدام را محکوم کرده و افزوده «از مسئولین درخواست دارم در سریع‌ترین زمان ممکن عاملان این حادثۀ دردناک را محاکمه و مجازات» کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا