ایرانجهان

فشار بر خانواده کرمی و خاکسپاری غریبانه حسینی؛ شلیک ماموران به مردم در چهلم مهران سماک

در حالی که خاکسپاری محمد حسینی از معترضان اعدام‌شده خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی با محدودیت‌های گسترده انجام گرفته و فشارها بر خانواده محمدمهدی کرمی دیگر معترض اعدام شده افزایش یافته، نیروهای امنیتی در بندر انزلی به مردم در مراسم چهلم مهران سماک، معترض کشته‌شده شلیک کردند.

ویدیویی از محل دفن محمد حسینی، معترض اعدام شده در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد او بدون حضور مردم به خاک سپرده شده است.

بنا بر گزارش‌ها، پیکر او به برادرش تحویل داده شده و در بهشت‌علی شهرستان اشتهارد در ردیف ۶۰ شماره ۱۰۵ به خاک سپرده شده است.

ویدیویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد شامگاه یکشنبه، و یک روز پس از اجرای احکام اعدام، خانواده کرمی برای همراهی و حمایت بر سر مزار حسینی حاضر شده است.

انتشار تصاویری از خاکسپاری غریبانه پیکر این معترض جوان در حالی است که نیروهای حکومتی به خانواده محمدمهدی کرمی دیگر معترضی که همراه با حسینی اعدام شد، اجازه برگزاری مراسم ترحیم را ندادند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی،‌ نهادهای امنیتی اجازه برگزاری مراسم یادبود و ختم در مسجد برای کرمی را به خانواده‌اش نداده‌اند و اطراف خانه او نیز دوربین‌های امنیتی کار گذاشته شده و خانه و خانواده و بستگان نزدیک او تحت کنترل ماموران امنیتی و لباس شخصی هستند.

همچنین ویدیوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد اقوام محمدمهدی کرمی،‌ معترض اعدام‌شده، روز یکشنبه ۱۸ دی‌ماه مراسمی به یاد او برگزار کرده‌ و ضجه و زاری می‌کنند.

همچنین یک ویدیوی دیگر نشان می‌دهد مادر محمدمهدی کرمی بر مزار پسرش در اشتهارد گریه و زاری می‌کند.

با وجود فشارها، گروهی از آشنایان محمد حسینی، معترض اعدام‌شده، روز یکشنبه، در مرکز بازپروری کوهیار تهران به یاد او مراسم سوگواری برگزار کردند.

همچنین دانشجویان در دانشگاه‌ الزهرا به یاد محمد مهدی کرمی و محمد حسینی و همچین جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی شمع روشن کرده و نوشته‌هایی را نصب کردند.

همزمان در بندر انزلی در استان گیلان، مراسم چهلم مهران سماک،‌ جوان کشته‌شده با شلیک ماموران، با شعارهای اعتراضی مردم برگزار شد.

گزارش‌ها حاکی است که ماموران با مسدود کردن ورودی آرامستان انزلی، به سوی مردمی که در مراسم چهلم این جوان کشته‌شده شرکت کرده بودند، گاز اشک‌آور شلیک کردند.

گزارش‌ها حاکی است که مردم انزلی همزمان با چهلم مهران سماک شعار «مرگ بر جمهوری اعدامی» سر دادند.

همچنین «مرگ بر بسیجی جیره‌خور» و «قسم به خون مهران، ایستاده‌ایم تا پایان» از دیگر شعارهای این مراسم بود.

ویدیوهای دیگر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد در پی فراخوان برای گل گذاشتن بر مزار کسانی که به‌دست جمهوری اسلامی کشته شده‌اند، روز یکشنبه بر مزار دو کشته‌شده در اعتراضات گل گذاشته‌اند؛ عرفان خزایی در وحیدیه استان تهران و محمدجواد زاهدی در ساری.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا