آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

«قهرمانلار‌ جان‌ وئریر‌ یوردو‌ یاشاتماق‌ اۆچۆن»؛ نصب‌ چاپ‌نوشته‌ و‌ پوستر‌ در‌ خیاو

فعالان‌ مدنی‌ آذربایجانی‌ در خیاو (مشگین شهر) امروز‌ دوشنبه‌ ۲۴ خرداد با نصب‌ پوستر‌ و چاپ‌نوشته‌ عباس‌ لسانی‌ حمایت‌ خود‌ را‌ از‌ اعتصاب‌ غذای‌ این‌ زندانی سیاسی اعلام‌ داشتند.

فعالان‌ مدنی‌ آذربایجانی‌ در خیاو (مشگین شهر) امروز‌ دوشنبه‌ ۲۴ خرداد با نصب‌ پوستر‌ و چاپ‌نوشته‌ عباس‌ لسانی‌ در سطح شهر حمایت‌ خود‌ را‌ از‌ اعتصاب‌ غذای‌ این‌ زندانی سیاسی سرشناس‌ آذربایجانی‌ و‌ دیگر‌ زندانیان سیاسی آذربایجانی‌ محبوس‌ در زندانهای‌ ایران‌ اعلام‌ داشتند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، در ادامه واکنش‌ها به اعمال فشار از سوی مسئولین‌ زندان‌ و نهادهای امنیتی علیه عباس لسانی و سایر زندانیان سیاسی تورک، فعالان‌ مدنی‌ آذربایجانی‌ در خیاو امروز‌ دوشنبه‌ ۲۴ خرداد با نصب‌ پوستر‌ و چاپ‌نوشته‌ در سطح شهر حمایت‌ خود‌ را از زندانیان سیاسی آذربایجانی‌ اعتصاب کرده اعلام و اعتراض‌ خود‌ را به‌ مسئولین‌ زندان‌ اردبیل و نهادهای امنیتی-اطلاعاتی نشان دادند.

«جان‌ عباس‌ لسانی‌ در خطر است»؛ «اعتصاب‌ غذای‌ زندانیان‌ سیاسی‌ آذربایجانی»؛ «#انتخابات_در_تهران #اعتصاب‌_در_آذربایجان »؛ «قهرمانلار‌ جان‌ وئریر‌ یوردو‌ یاشاتماق‌ اۆچۆن»؛ عنوان‌ چاپ‌نوشته‌‌ها و‌ پوستر عباس‌ لسانی‌ است‌ که‌ بصورت‌ گسترده‌ در شطح شهر خیاو (مشگین‌ شهر‌) نصب‌ شده‌ است.

در پی اعتصاب غذای‌ عباس لسانی‌ و سه تن دیگر از زندانیان سیاسی آذربایجان در زندان اردبیل به نام‌های علی واثقی، رضا واثقی، مهرداد شیخی و یوسف کاری در حمایت از آقای لسانی، بهنام شیخی سامانلو، سیامک میرزایی و کیانوش اصلانی قوجه‌بیگلو، سه زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان اوین، نیز صبح امروز دوشنبه ۲۴ خرداد در حمایت از عباس لسانی اعتصاب غذا کردند.

این موج از اعتصابات غذا در بین زندانیان سیاسی تورک، موجی‌ از نگرانی‌ ها‌ و نارضایتی‌ های‌ عمومی‌ بین‌ مردم و‌ نهادهای‌ حقوق بشری شکل‌ گرفته‌ است‌.

عباس لسانی هفته پیش به مسئولین زندان اردبیل که عامدانه یک زندانی با‌ جرایم خطرناک را به قصد درگیری و آزار و اذیت زندانیان سیاسی به بند او انتقال داده بودند، هشدار اعتصاب غذا داده بود.

آقای لسانی همچنین خواستار اعزام فوری وی به بیمارستان برای تحت مداوا قرار گرفتن است.

این زندانی سیاسی آذربایجانی دچار فشار خون بالا بوده و از درد مزمن زانو و دیسک کمر رنج برده و در دوره همه‌گیری کرونا در زندان اردبیل نیز نزدیک به یک ماه دچار تب، سرفه و درد شدید عضلانی گشته بود که با فشار فعالین سیاسی-مدنی و سرانجام تحت معاینه قرار گرفت.

همچنین آقای لسانی با تنظیم نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس زندان اردبیل عنوان کرده؛ «برای توقف رفتارهای ظالمانه علیه تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی تا مرگ پیش خواهم رفت.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا