آذربایجانایرانجهان

نامه قدردانی سازمان های آزربایجان جنوبی از اعضای پارلمان اروپا

سازمان های آزربایجان جنوبی از اعضای پارلمان اروپان قدردانی کردند

نامه قدردانی سازمان های آزربایجان جنوبی از اعضای پارلمان اروپا

اعضای محترم پارلمان اروپا

استر دو لانژ
ایزابلا ادینولفی
جیانا گانسیا
گابریل ماتو
الساندرا موسولینی
فرانچسکا پپوچی
لوسیا وئولو،
استفانیا زامبلی
خاویر زارزالجوس

نامه ای شما که به نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی درباره سیاست های چند جانبه تبعیض آمیز و سرکوبگرانه اعمال شده توسط رژیم ایران علیه جامعه آزربایجان جنوبی نوشتید و کمک شما در رساندن صدای آلام و مشکلات مردم ما به جهان آزاد، با خوشحالی و قدردانی بسیار مورد استقبال مردم ما قرار گرفته است.

همانطور که شما نیز تاکید کردید، گروهای ائتنیکی ایران که اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و با نام «ملیت‌های غیرفارس» شناخته می‌شوند با تبعیض‌ها و ستم‌های سیستماتیک سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رژیم آیت‌الله ها مواجه هستند. جامعه آزربایجان جنوبی و سایر شهروندان تورک تبار که ۴۰ درصد از جمعیت ایران را تشکیل می دهند نیز قربانی سیاست های تبعیض، سرکوب، طرد و انکار سیستماتیک رژیم ایران هستند. متأسفانه این وضعیت تا آنجا پیش رفته است که به تخریب آثار تاریخی، غارت منابع طبیعی و تخریب آگاهانه محیط زیست رسیده است. فاجعه زیست محیطی دریاچه اورمیه که به طور مستقیم جان ده ها میلیون انسان و جانداران دیگر را تهدید می کند، بارزترین نمونه آن است. چنین فجایع زیست محیطی دست ساز بشر در سایر مناطق ائتنیکی مانند بلوچستان و اهواز نیز رخ می دهد.

متأسفانه شهروندان ما که به این ظلم و بی عدالتی اعتراض می‌کنند توسط رژیم آخوندها به شدت مجازات می شوند. در جدیدترین نمونه، ده ها تن از فعالان حقوق بشر آزربایجان جنوبی در سه ماه گذشته دستگیر و تحت شکنجه و بازجویی قرار گرفته اند. به این فعالان بازداشت شده اجازه داشتن وکیل داده نمی‌شود و خانواده های آنها نمی توانند از وضعیت آنها اطلاعی دریافت کنند. از این قبیل نمونه ها زیاد است.

نمایندگان محترم پارلمان اروپا؛

ما به عنوان سازمان های آزربایجان جنوبی که این نامه را امضا کرده ایم، به خاطر اینکه صدای مردم ما بوده‌اید، از شما تشکر می کنیم و امیدواریم شما همچنان صدای مردم مظلوم ما در جهان آزاد باشید. زیرا رژیم های توتالیتر ضد دموکراتیک با برهم زدن صلح و آرامش جهانی به تمام بشریت آسیب می رسانند. ما در مورد فعالان حقوق بشری که تحت بازداشت و شکنجه هستند به سازمان های بین المللی حقوق بشر نامه نوشته و وضعیت آنها را گزارش کرده‌ایم. ما نامه مذکور را برای شما هم ارسال می کنیم. امیدواریم به شنیده شدن صدای فعالان دربند و تحت شکنجه آزربایجان جنوبی کمک کنید.

در پایان یک بار دیگر از شما تشکر می کنیم.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان – دیرنیش

جنبش دانشجویی آزربایجان – آزوح

حزب دمکرات آزربایجان جنوبی – گآدپ

حزب مرکز آزربایجان -آ م پ

25/11/2023

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا