خاورمیانه

نفتالی بنت: ایران، اختاپوس تروری است که سر آن در تهران و بازوهایش در خاورمیانه است

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در اظهاراتی نسبت به لغو هرگونه تحریم علیه ایران هشدار داد و گفت، هرگونه تغذیه مالی این «اختاپوس ترور و بی‌ثباتی» می‌تواند منجر به گسترش تروریسم در منطقه شود.

بنت، سه‌شنبه، 18 ژانویه، در نشست اقتصادی «داووس»، تصریح کرد که ایران، اختاپوس تروری است که سر آن در تهران و بازوهای آن در دیگر کشورهای خاورمیانه است.

به گفته بنت، هر کشوری که ایران در آن نفوذ کرده، به مرحله شکست رسیده است.

او در گفته‌های خود به وضعیت سوریه، لبنان و یمن اشاره و عنوان کرد، انجام اقدامات تروریستی برای ایران بسیار راحت است. زیرا مقامات این کشور در تهران لم داده و به نیروهای نیابتی خود در کشورهای دیگر مأموریت می‌دهند تا اقدامات تروریستی مدنظر تهران را انجام دهند.

نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به مذاکرات وین گفت: «آخرین چیزی که شما می‌خواهید برای این نوع اختاپوس‌ها انجام دهید، این است که ده‌ها میلیارد دلار به آن‌ها بدهید. در قبال آن چه چیزی نصیب شما خواهد شد؟ شما وحشت و تروری دریافت خواهید کرد که حاصل همان داروهای تقویتی است که به آن‌ها دادید. هرچیزی که الان مشاهده می‌کنید قرار است دو یا سه ‌برابر شود.»

بنت که در نشست اقتصادی داووس سخنرانی می‌کرد با اشاره به وضعیت سیاسی و اقتصادی ایران نیز گفت: «من در اصل یک بازرگان هستم و می‌توانم این را بگویم، چه توافقی [در وین] صورت بگیرد و یا چه نگیرد، سرمایه‌گذاری در ایران کار درستی نیست.»

او با اشاره به مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» گفت: «من هیچ دلیل منطقی نمی‌بینم که چرا جهان آزاد توافقی را با ایران امضا می‌کند که به ایران پول می‌دهد و در عین حال به‌آن‌ها اجازه می‌دهد که به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهند.»

نفتالی بنت در اظهارات خود به اقتصاد ایران نیز اشاره و تصریح کرد: «اقتصاد آن‌ها در حال سقوط است. ریال در حال کاهش ارزش خود است. آن‌ها آنقدر بی‌کفایت هستند که حتی نمی‌توانند آب را به مناطقی مانند اصفهان برسانند.»

نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره غیرمستقیم به انفجار روز گذشته در ابوظبی نیز گفت: «چه کسی حوثی‌ها را حمایت می‌کند؟ این ایران است. چه کسی آن‌ها راتأمین مالی می‌کند؟ ایران. چه کسی به آن‌ها سلاح می‌دهد؟ ایران. چه کسی به آن‌ها می‌گوید چه کنند؟ ایران.»

پلیس ابوظبی صبح دوشنبه وقوع انفجار و آتش‌سوزی 3 تانکر سوخت‌رسانی در منطقه «مصفح آیکاد 3» در نزدیکی مخازن شرکت «ادنوک» و وقوع حادثه آتش‌سوزی خفیف در منطقه تاسیسات جدید در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را تایید کرد.

خبرگزاری «رویترز» هم گزارش داد که شبه‌نظامیان حوثی مسئولیت حمله‌ تروریستی به امارات را بر عهده گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا