ایران

نماینده ایران در سازمان ملل: پاسخ ما یک اقدام نظامی خواهد بود

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی گفت قطعا پاسخ اقدام نظامی، نظامی خواهد بود.

مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با شبکه ان بی سی آمریکا در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله هوایی آمریکا در بغداد، گفت: “پاسخ به یک اقدام نظامی، یک اقدام نظامی است. این که حالا کی، کجا و توسط چه کسی را باید منتظر ماند و شاهد بود.”

 

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمادی از جنگ را می بینید، گفت: “در واقع، آن یک اقدام جنگی از سوی آمریکا علیه مردم ایران بود. آمریکا یک جنگ اقتصادی را از ماه مه سال 2018 وقتی که ترامپ از برجام خارج شد، علیه مردم ایران آغاز کرده است”.

 

تخت روانچی همچنین ادعا کرد که واشنگتن سیاست فشار حداکثری را علیه مردم ایران آغاز و فشار زیاد اقتصادی را بر ایران وارد کرد و تا امروز ادامه داده اند”.

 

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: “نمی توانیم چشمان خود را بر آنچه که شب گذشته اتفاق افتاد، ببندیم. یقینا انتقام گرفته خواهد شد و انتقام سختی خواهد بود. ایران بر اساس انتخاب خود اقدام خواهد کرد و اینکه چه زمانی رخ می دهد، به تصمیم ایران مربوط است”.

 

بامداد دیروز 3 ژانویه 2020 چند بالگرد آمریکایی به همراه پهپاد در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، پایتخت عراق 2 خودروی حامل اعضای گروه حشدالشعبی را هدف قرار دادند که در پی آن علاوه بر قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس جانشین فرمانده و چند تن از عناصر این گروه کشته شدند.

 

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید خبر کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در یک حمله هوایی در بغداد پایتخت عراق اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده است.

 

علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز با انتشار پیامی در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی در بغداد سه روز عزای عمومی اعلام کرده و به آمریکا هشدار داد: “انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند”.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا