ایرانتحلیل و گزارشسیاست

نماینده شبستر: نهاد‌های موازی هرکدام تصمیمی برای خود می‌گیرند؛ باید تغییرات در کل کالبد کشور صورت بگیرد

نماینده شبستر در مجلس دهم با بیان اینکه یک پوست‌اندازی کامل در بخش مدیریت بحران در کشور باید صورت گیرد، گفت: بحران‌های امروز کشور مانند سیل، زلزله و کرونا باعث شده که هرروز مدیریت بحران ما بحران‌زده‌تر شود به گونه‌ای که در هر بحران دچار آسیب‌های جدی در کشور می‌شویم

معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مردم شبستر در مجلس دهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در شرایط فعلی کاهش سرمایه‌های اجتماعی در جامعه را یکی از مواردی عنوان کرده که باعث کاهش نشاط سیاسی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه فاصله با مردم بسیار زیاد شده و همین موضوع باعث می‌شود که مردم، حاکمیت را از خودشان ندانند و به طبع آن نشاط سیاسی به خصوص در جوانان کاهش یابد.

وی افزوده است که با وجود تلاش‌ها نه تنها مشکلات کم نمی‌شود، بلکه هر روز نیز به‌طور خواسته یا ناخواسته مسائل افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به وضعیت  پیچیده اقتصاد ایران گفته،  بحران‌های امروز کشور مانند سیل، زلزله و کرونا باعث شده که هر روز مدیریت بحران ما بحران‌زده‌تر شود به گونه‌ای که در هر بحران دچار آسیب‌های جدی در کشور می‌شویم.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در شرایط فعلی ما باید یک تغییر سیستمی در بخش مدیریت بحران در کشور ایجاد کنیم؛ به صورتی که یک ظرفیت یک پارچه در تصمیم‌گیری و اجرای آن تصمیم در نظر گرفته شود. اکثر تصمیمات بعد از فوت وقت گرفته می‌شود و ما فرصت را از دست می‌دهیم، که نباید اینطور باشد چراکه این ‌موضوع باعث می‌شود که نتوانیم نتیجه مطلوب را از تصمیم‌ها بگیریم؛ به عبارت دیگر تصمیم‌ها در کشور درست و‌ بی‌موقع است.

آقاپور علیشاهی همچنین به لزوم یک پوست‌اندازی کامل در بخش مدیریت بحران در کشور اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه در تمام بخش‌های کشور اعم از اداری، خدماتی و مالی باید یک اقدام اساسی شکل بگیرد، گفت: امروزه در کشور نهاد‌های موازی هرکدام تصمیمی برای خود می‌گیرند و مردم مات و مبهوت می‌مانند و نمی‌دانند مشکلاتشان را با چه نهادی در میان بگذارند. به نظر می‌رسد واحد و نهادی باید شکل بگیرد که پاسخگوی نیاز‌های مردم باشد و مطالبات آنها را از صفر تا صد پیگیری کند و صداقت در ارائه آمار داشته باشد.

آقاپور علیشاهی در ادامه گفته است: با تغییر یک نفر و انتظار از یک مسئول، کشور درست نمی‌شود بلکه باید تمام تغییرات در کل کالبد کشور صورت بگیرد. در حال حاضر سران سه قوه یک تصمیم می‌گیرند، شورای نگهبان یک تصمیم می‌گیرد و حکم حکومتی صادر می‌شود؛ این همه نهاد موازی برای مجلس در حال حاضر چه کارایی دارد؟

وی بیان کرد: اگر قرار است پوششی باشد، مجلس شورای اسلامی باید در رأس امور باشد. باید یک نهاد قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد بر همین اساس باید نگاه مجدد در بخش تصمیم‌گیری داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا