جهان

هلند اقدام چین علیه تورکان اویغور را بعنوان «نسل‌کشی» قبول کرد

مجلس نمایندگان هلند قطعنامه‌ای را قبول کرد که می‌گوید، حکومت چین در حال ارتکاب نسل‌کشی علیه تورکان اویغور است.

مجلس نمایندگان هلند قطعنامه‌ای را قبول کرد که می‌گوید، چین در حال اجرای سیاست‌های سرکوب و آسیمیلاسیون سیستماتیک و ارتکاب نسل‌کشی علیه تورکان اویغور است. هلند پس از ایالات متحده و کانادا سومین کشور است که سیاست‌های چین علیه تورکان اویغور را بعنوان «نسل‌کشی» قبول می‌کند.

به دنبال ایالات متحده و کانادا، هلند نیز پذیرفت که چین در تورکستان شرقی «نسل‌کشی» کرده است. شورد ویمر شوردزما، عضو مجلس نمایندگان هلند، کسی است که نقض حقوق بشر توسط چین در تورکستان شرقی را وارد دستور کار پارلمان هلند کرد. پیش نویس قطعنامه در رأی گیری که امروز پنجشنبه ۷ اسفند برگزار شد، پذیرفته شد.

عضو شورای نمایندگان هلند: رفتار چین با اویغورها یک نسل کشی است
با پیشنهاد لایحه به مجلس نمایندگان هلند، شورد ویمر شواردزما اعلام کرد که این لایحه به تصویب رسیده است و گفت: “رفتار چین با اویغورها یک نسل کشی است.”

در ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، (۵ اسفند ۱۳۹۹) پارلمان کانادا به عنوان دومین کشور پس از ایالات متحده قطعنامه‌ای قبول کرد که می‌گوید چین در تورکستان شرقی نسل‌کشی کرده است. سومین کشوری که پس از این قطعنامه وارد عمل شد هلند بود.

مرکز فشارهای مذهبی، اتنیکی و سیاسی: تورکستان‌شرقی

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، اقدامات سرکوب و آسیمیلاسیون سیستماتیک حکومت چین که از نظر مذهبی، اتنیکی، فرهنگی و سیاسی منجر به “نسل کشی” می شود، روز به روز در دستور کار افکار عمومی جهان قرار می گیرد. طبق داده های اعلام شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا، تقریباً ۲ میلیون تورک اویغور و مسلمان متعلق به سایر اقلیت ها در اردوگاه های کار اجباری تحت عنوان آموزش در تورکستان شرقی نگهداری می شوند.

مردم تورکستان شرقی که در معرض تبعیض قومی و فرهنگی و نقض حقوق بشر هستند، در شرکت های چینی به عنوان نیروی کار رایگان به کار گرفته می شوند. از طرف دیگر، طبق اطلاعات رسمی سازمان ملل متحد، دولت پکن بیش از ۱ میلیون تورک اویغور را به زور در اردوگاه های کار اجباری در تورکستان شرقی، جایی که نسل کشی فرهنگی اعمال می شود، نگه داشته است. طبق منابع مختلف، این رقم با احتساب زندانی شدگان و بازداشت‌شدگان بین ۳-۴ میلیون نفر تخمین زده شده است.

حکومت چین تمام اطلاعات در مورد وضعیت تورکان اویغور در اردوگاه‌های کار اجباری را از مردم جهان مخفی می کند. با این حال، طبق داده های وزارت امور خارجه ایالات متحده، بیش از ۲ میلیون نفر از تورکستان شرقی در اردوگاه های کار اجباری نگهداری می شوند. تورک های اویغور و سایر اقلیت هایی که در معرض سرکوب‌های سیستماتیک و سیاست های خشونت آمیز حزب کمونیست چین قرار گرفته اند، با نقض بسیاری از حقوق خود روبرو هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا