ایرانسلامتی و زندگی

وضعیت ۷۷ شهر قرمز شد: کودکان بیست درصد مبتلایان در موج اومیکرون

بنابر گزارش رسمی وزارت بهداشت تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۴۲ شهر در روز سه‌شنبه به ۷۷ شهر در روز چهارشنبه افزایش یافت.

وزارت بهداشت اعلام کرد که با افزایش ابتلا به سویه اومیکرون، ۷۷ شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند و در حال حاضر کودکان ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا در موج ششم را تشکیل می‌دهند.

بنابر گزارش رسمی وزارت بهداشت تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۴۲ شهر در روز سه‌شنبه به ۷۷ شهر در روز چهارشنبه افزایش یافت.

این در حالی است که یک هفته قبل پس از ۴۷ روز رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت و شهرستان اردکان در استان یزد نخستین شهری بود که پس از انتشار سویه اومیکرون در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت اما با شیوع پرشتاب سویه اومیکرون طی یک هفته تعداد شهرهای قرمز به ۷۷ شهر رسید.

شهرهای نارنجی نیز که در روز سه‌شنبه تعدادشان ۱۴۲ شهر اعلام شده بود در روز چهارشنبه به ۱۷۹ شهر افزایش یافت و در حال حاضر ۱۸۱ شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند و فقط ۱۱ شهر آبی است.

تعداد شهرهای با وضعیت قرمز مراکز استان نیز که روز سه‌شنبه ۱۰ شهر اعلام شده بود در روز چهارشنبه به مراکز ۱۴ استان افزایش یافت و در حال حاضر اصفهان، بوشهر، تهران، شهرکرد، بیرجند، مشهد، شیراز، قزوین، قم، کرمان، خرم آباد، اراک، بندرعباس، و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

در همین حال محمد هاشمی، سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از افزایش ابتلای کودکان به سویه اومیکرون خبر داد.

این مقام وزارت بهداشت گفت که رنگ و روی کشور از نظر شیوع کرونا مطلوب نیست و حتی آمار ابتلای کودکان که در موج‌های قبلی نامحسوس بود، در حال حاضر ۲۰ درصد از مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا