اجتماعیجهان

وقتی که «توهم» گریبانگیر یک ملت ‌شود؛ “گروه ویژه‌ای از تورکیه برای دستگیری اونیک گاسپاریان وارد ارمنستان شده”

رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی ارمنستان گزارش دادند که "گروه ویژه‌ای از تورکیه برای دستگیری اونیک گاسپاریان وارد ارمنستان شده است."

مخالفان نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان که علی‌رغم درخواست ارتش برای استعفا قدرت را در ارمنستان حفظ می‌کند، از اشکال مختلف فشار بر وی استفاده می کنند. در این راستا، هر روز به اصطلاح “شواهد” جدیدی در رابطه با ادعای “خائنی که برای تورکها کار می کند” ارائه می شود.  روز گذشته کانال های تلگرامی ارمنستان بطور گسترده گزارش دادند که “گروه ویژه ای از ترکیه اعزام شده اند” تا اونیک گاسپاریان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور و ژنرال‌های مطرح را، که علیه پاشینیان بیانیه صادر کرده و خواستار استعفای او شده است دستگیر کنند.

در ابتدا، وب‌سایت «لایونیوز.آم» روز یکشنبه ۱۰ اسفند گزارش داد که گروه ویژه ای متشکل از ۱۳ نفر اعزامی از تورکیه از مرز ارمنستان و گرجستان عبور کرده و وارد کشور شده اند. ادعا شد که در این گروه اعضای بخش عملیاتی لشگر سوم، اطلاعات ارتش، برنامه ریزی اطلاعاتی و هماهنگی ارتش تورکیه وجود دارد. بعداً این خبر به سرعت توسط سایر رسانه ها و کانال های متعدد تلگرام منتشر شد.

این به اشتراک گذاری تا حدی گسترده بود که سرویس امنیت ملی ارمنستان مجبور شد با صدور بیانیه‌ای این اطلاعات را رد کند. سرویس امنیت ملی ارمنستان گفت که گزارش ها در مورد ورود گروهی ویژه از نیروهای مسلح تورکیه به این کشور نادرست است و شهروندان “نباید به چنین اطلاعات نا درستی اعتقاد داشته باشند، شهروندان باید نسبت به این اطلاعات نادرست هوشیار باشند.”

لازم به ذکر است که پاشینیان درخواستی را در مورد برکناری اونیک گاسپاریان به رئیس جمهور ارسال کرد. با این حال، آرمن سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان درخواست پاشینان را امضا نکرد و آن را وتو کرد. پاشینیان در حال آماده شدن برای ارسال درخواست دوم است.

ادعای دیگری که می‌گوید “پاشینیان برای تورکیه کار می کند” توسط سمیون پگوف، یک مزدور روسی مطرح شد که با گزارش های عجیب و دروغ خود در طول جنگ قره باغ مشهور است. به گفته وی، روزنامه نگاران تورکیه در گرجستان می خواستند برای پوشش خبری تجمع طرفداران پاشینیان که امروز برنامه ریزی شده است، به ارمنستان بیایند. اما، پگوف مدعی شده که “روسیه با آن مخالفت کرد و به خبرنگاران تورکیه اجازه ورود به کشور را نداد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا