آذربایجانسیاست

پیام تند الهام علی‌اف به کسانی که می‌خواهند ارتش جدیدی در ارمنستان بسازند

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در رابطه با تحولات اخیر در ارمنستان و بازسازی ارتش این کشور برای جنگی سوم، هشدار داد.

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان امروز در افتتاح مجتمع مسکونی جدیدی برای خانواده های شهدا و معلولان جنگ در بخش رامانی باکو درباره شرایط جدید در منطقه پس از جنگ ۴۴ روزه قره باغ صحبت کرد و به کسانی که می خواهند ارتش ارمنستان را از نو بسازند پیام های تندی داد.

الهام علی اف گفت که وی چیزهایی در مورد برنامه‌های ارمنستان برای تغییر شکل ارتش جنگ زده و فروپاشیده خود و مسلح کردن آن با سلاح های مدرن شنیده است.

“اما چند روز پیش شنیدم كه حالا متحدان آنها می خواهند ارتش ارمنستان را احیا كنند و آن را مدرن كنند. چرا؟ علیه چه كسی؟ جنگ تمام شده است. اگر كسی صاحب دیدگاه هایی است که می‌‌گوید جنگ سومی لازم است، این مشت را خواهد دید، این مشت در جای خود قرار دارد، صبر ما را امتهان نکنند. ارتش ارمنستان فروپاشیده است، نیست و نباید باشد. در چنین کشوری فاشیستی نباید ارتشی وجود داشته باشد. ما هرگز اجازه نمی دهیم تهدیدی متوجه ما باشد، یا شهروندان ما که به سرزمین های آزاد شده بازمی گردند احساس خطر کنند.”

علی‌اف گفت که آذربایجان در حال حاضر اقدامات لازم را برای افزایش بیشتر قدرت نظامی خود آغاز کرده است: “ما کنترل همه چیز را در دست داریم. ما به تقویت ارتش خود ادامه خواهیم داد. قراردادهای جدید منعقد شده است، مدرن ترین سلاح ها خریداری شده‌اند و هر سلاح مدرنی که در جهان وجود داشته باشد، در آستانه آورده شدن به آذربایجان هستند. جنگ همچنین مسئله تکمیل ارتش در آینده را نیز مطرح کرده است. اصلاحاتی که قرار است انجام شود منجر به ایجاد یک ارتش چابك‌تر، مبارزتر و تواناتر خواهد شد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا