ایرانسیاست

چهار نفر از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای خامنه‌ای به بیش از ۴۰ سال زندان محکوم شدند

بر أساس حکم ابلاغ شده، هاشم خواستار به تحمل ۱۶ سال زندان، محمد نوری‌زاد به ۱۵ سال زندان، محمدحسین سپهری به ۶ سال زندان، و فاطمه سپهری نیز به تحمل ۳ سال و ۴ ماه زندان محکوم شده است.

به گزارش وبسایت خبری حقوق بشر در ایران،‌ شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی روز یکشنبه ۱۰ فروردین با صدور دادنامه‌ای این چهار فعال را از بابت اتهامات «عضویت در گروه‌های مخالف نظام به قصد برهم زدن امنیت کشور»،‌ «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تاسیس و اداره کانال تلگرامی به قصد برهم زدن امنیت کشور» مجموعا به ۴۰ سال و ۴ ماه زندان محکوم شده‌اند.

بر اساس اطلاعات موجود این حکم روز یکشنبه با مراجعه وکیل این فعالان سیاسی به دادگستری استان خراسان رضوی به صورت شفاهی به وی ابلاغ شده است.

بنا بر این گزارش و بر أساس حکم ابلاغ شده، هاشم خواستار به تحمل ۱۶ سال زندان، محمد نوری‌زاد به ۱۵ سال زندان، محمدحسین سپهری به ۶ سال زندان، و فاطمه سپهری نیز به تحمل ۳ سال و ۴ ماه زندان محکوم شده است.

از سوی دیگر هاشم خواستار و محمد نوری‌زاد، هر یک از بابت مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و به ترتیب به تحمل ۲ سال تبعید در نیکشهر و شهرستان ایذه محکوم شده‌اند.

یک منبع مطلع به وبسایت حقوق بشر در ایران گفت،‌ پرونده دیگری برای این چهار فعال سیاسی از بابت اتهامات «اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش عمومی» و «توهین به رهبری از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی» تشکیل و به دادگاه کیفری ۲ مشهد ارجاع شده و تاریخ رسیدگی به این پرونده روز جمعه ۲۲ فروردین ماه اعلام شده است.

هاشم خواستار، محمد نوری‌زاد، زرتشت احمدی‌راغب، رضا مهرگان،‌ محمدرضا بیات، کمال جعفری یزدی، محمدحسین سپهری، گوهر عشقی (مادر ستار بهشتی)، حوریه فرج‌زاده (خواهر شهرام فرج‌زاده از کشته‌‌شدگان اعتراض‌های سال ۸۸)، محمد کریم‌بیگی، جواد لعل‌محمدی، محمد ملکی، محمد مهدوی‌فر و عباس واحدیان شاهرودی امضاکنندگان نامه درخواست استعفای خامنه‌ای بودند.

اواسط مرداد ماه سال ۹۸ نیز، ۱۴ تن از زنان کنشگر مدنی با توجه به نابرابری‌ها و مشکلات زنان در ایران، با انتشار نامه‌ای خواستار عبور از جمهوری اسلامی و تدوین قانون اساسی جدید شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا