اقتصادایران

گزارشات ضد و نقیض در باره تعطیلی نانوایی‌ها به دلیل افزایش هزینه تولید

در حالی که قیمت نان در طول ۱۰ سال گذشته تنها سه بار افزایش یافته بود، هزینه تولید و تورم به ویژه در ۲ سال اخیر، همواره بیشتر شده است.

در حالی که قیمت نان در طول ۱۰ سال گذشته تنها سه بار افزایش یافته بود، درحالی که هزینه تولید و تورم به ویژه در ۲ سال اخیر، همواره بیشتر شده است.

این شرایط کار را چنان برای نانوایان سخت کرده که بر اساس برخی شنیده‌ها و مشاهدات میدانی، تعدادی از آنها ناچار به کاهش ساعات کاری یا حتی تعطیلی واحد صنفی خود شده‌اند.

بیژن نوروز مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران پیش‌تر به ایلنا گفته بود، بسیاری از کارگران این صنف به دلیل ناتوانی کارفرمایان از افزایش دستمزد آنها، ترک کار کرده‌اند. به گفته او «در صورت عدم اصلاح قیمت نان و ادامه شرایط کنونی، باید متنظر تعطیلی واحدهای بیشتری از نانوایی‌ها باشیم».

آیا نانوایی‌ها تعطیل شده‌اند؟

شنیده و مشاهدات نشان می‌دهند که در برخی شهرها، نانوایی‌های حداقل در ساعاتی از روز به ویژه بعد از ظهرها تعطیل هستند.

حسین یزدجردی، رئیس هیات مدیره کانون‌های صنایع آرد کشور در گفتگو با تجارت‌نیوز مدعی شد: «تاکنون گزارشی مبنی بر تعطیلی به دست ما نرسیده است و اگر جایی تعطیلی شده باشد، غیرقانونی بوده است.»

او همچنین گفت، اگر نانوایی اقدام به تعطیلی کند به علت بالا بودن هزینه‎‌های تولید است.

یزدجردی، در پاسخ به این سوال که آبا کمبود آرد در کشور وجود دارد یا خیر گفت: کشت گندم در کشور، امسال به دلیل خشکسالی و بارش کم با کاهش روبه‌رو بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا