آذربایجاناجتماعیایرانجهانسیاست

گزارش دبیرکل سازمان ملل به نشست شورای حقوق‌بشر و اشاره به وضعیت عباس لسانی

دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران گزارش سالانه خود را منتشر‌کرده که در آن به وضعیت عباس لسانی نیز اشاره شده است.

به گزارش صحفه جمعیت حقوق بشر آزربایجان، «ارک»، دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری‌ اسلامی ایران گزارش سالانه خود را منتشر‌کرده که در آن به وضعیت عباس لسانی نیز اشاره شده است.

اجلاس چهل هفتم شورای حقوق بشر از ۱۲ ژوئن «روز گذشته» آغاز شده است و تا ۹جولای ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

در این گزارش به تمام مسائل نقض حقوق بشر در ایران از جمله زنان، کودکان، اعدامها، زندانیان سیاسی، اقلیتهای ملی و گروههای ائتنیک و غیره پرداخته شده است.

در صفحه ۱۰ گزارش نوشته شده است که؛ در ژوئیه سال ۲۰۲۰، به دنبال دفاع آقای عباس لیسانی از حقوق تورک ها در جمهوری اسلامی ایران، دادگاه عالی حکم ۱۵ سال زندان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی را علیه عباس لسانی تأیید کرد.

آقای لسانی خواهان آموزش به زبان مادری خود بوده و به سیاست های دولت اعتراض دارد.

جمعیت حقوق بشر آزربایجان، «ارک»، عنوان نموده خبر اعتصاب غذای عباس لسانی را که در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته هایش که از ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱ شروع شده، به سازمان ملل متحد منجمله به خود دبیر کل گزارش نموده است.

شایان ذکر است عباس لسانی از روز شنبه ۲۲ خرداد در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان، عدم تفکیک زندانیان بر حسب اتهام و اعمال فشار و شکنجه سفید علیه زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است و از روز یکشنبه مورخ ۲۳ خرداد اعتصاب غذای خشک را شروع کرده است.

علی واثقی، رضا واثقی، یوسف کاری و مهرداد شیخی، دیگر فعالین آزربایجانی محبوس در زندان اردبیل نیز در حمایت از عباس لسانی و خواست مشروع وی از روز یکشنبه اعتصاب غذای خود را شروع کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا