آذربایجانسلامتی و زندگی

۵ نفر کشته و ۲۱ نفر مسموم بر اثر توزیع الکل تقلبی با نام «پارس الكل» در آذربایجان غربی

دانشگاه علوم پزشکی اورمیه از توزیع الکل تقلبی با نام «پارس الكل» در آذربایجان غربی خبر داد و درباره تبعات استفاده از این الکل هشدار داد.

دانشگاه علوم پزشکی اورمیه اعلام کرد «پارس الكل به عنوان اتانول ٩٦ درجه پخش گردیده كه برابر نظریه آنالیز آزمایشگاه كنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی متانول خالص با درجه ٩٧/١ بوده كه نه تنها خاصیت ضدعفونی كنندگی ندارد بلکه با جذب از راه پوست باعث كوری و مرگ گردیده و بسیار سمی و خطرناك می باشد.»

دانشگاه علوم پزشکی اورمیه در ادامه از شهروندان خواست از خرید این محصول اکیدا خودداری کنند و در صورت مشاهده این محصول تقلبی، مراتب را مراکز بهداشتی اطلاع دهند.

در همین ارتباط رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی عصر دیروز پنجشنبه از مسمومیت ۲۱ نفر و جان باختن ۵ نفر بر اثر مصرف الکل در این استان خبر داد.

به نوشته مهر، جواد آقازاده گفت: «همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان، متأسفانه شاهد افزایش آمار مسمومیت الکلی بودیم که دلیل اصلی این امر، ذهنیت غلط برخی افراد در خصوص ضدعفونی کردن بدن با نوشیدن الکل بود.»

او تاکید کرد این ذهنیت اشتباه که معلوم نیست منشأ آنچه بوده، موجب بروز مشکل در بین خانواده‌ها شده و خسارت‌های بسیار زیادی را ایجاد کرده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا